דרישה מראש הממשלה: הקם בדיקה ממשלתית שתחקור את שימוש המשטרה בתוכנת הריגול

התנועה לאיכות השלטון פנתה לראש הממשלה: הקם ועדת בדיקה ממשלתית שתחקור את שימוש המשטרה בתוכנת הריגול כלפי אזרחים.

התנועה לאיכות השלטון פנתה לראש הממשלה: הקם ועדת בדיקה ממשלתית שתחקור את שימוש המשטרה בתוכנת הריגול כלפי אזרחים.

התנועה לאיכות השלטון פנתה היום (חמישי) לראש הממשלה נפתלי בנט, לשר המשפטים גדעון סער ולשר לביטחון פנים עמר בר לב בבקשה להקים ועדת בדיקה ממשלתית, שתחקור את שימוש המשטרה בתוכנת NSO, לכאורה ללא סמכות בחוק, כפי שפורסם השבוע בתחקיר כלכליסט.

"יצוין, כי הגם שנתבקשה תגובתה של משטרת ישראל לכתבה, למעט התייחסות כללית לפיה 'כל פעילות המשטרה בתחום זה הינה על פי דין, על בסיס צווי בית משפט ונהלי עבודה מוקפדים', לא צוין בתגובתה מהו מקור הסמכות להפעלת תוכנה זו בחוק; בחשד לאילו עבירות נעשה בה שימוש; מה הנהלים להפעלתה ואופן השימוש בה; ומי בעל סמכויות הפיקוח והביקורת על הפעלתה.

"מהפרסומים עולה תמונת מצב מדאיגה ביותר לפיה משטרת ישראל, הגוף האמון על השמירה על החוק, על ביטחונם האישי של אזרחי מדינת ישראל ועל זכויותיהם הבסיסיות ביותר, עושה שימוש במערכת פולשנית ומסוכנת – לכאורה בלא סמכות בחוק וללא פיקוח – כנגד אזרחים חפים מכל פשע ומכל חשד, באופן שעלול לעלות כדי סכנה אמיתית ומוחשית לדמוקרטיה ולזכויות הפרט.

"על מנת להשיב את אמון הציבור במשטרה ובפעולותיה וכדי להבטיח שהאירועים המתוארים לעיל לא יקרו בשנית – יש לבחון בצורה בלתי תלויה את כלל האספקטים הקשורים לשימוש בתוכנות הריגול על ידי המשטרה". על כן, מבקשת התנועה לאיכות השלטון שתוקם ועדת בדיקה ממשלתית ואף מפרטת במכתבה את המלצותיה בנוגע לסמכויותיה הנדרשות.

במקביל, שלחה התנועה מכתב נוסף גם למפכ"ל המשטרה קובי שבתאי וליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בבקשה לקבל את עמדתם בנושא. בנוסף לכך, פנתה התנועה גם לממונה על יישום חוק חופש המידע במשטרת ישראל ודרשה לקבל את חוות הדעת המשפטית המתירה שימוש בתוכנה על פי סמכות בחוק, את נהלי העבודה לפיהם המשטרה טענה שפעלה ואת כל ההתקשרויות בין משטרת ישראל לחברת NSO.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *