דרמה בישיבת הממשלה: נתניהו מינה את אקוניס לשר המשפטים, היועץ המשפטי: ההצבעה לא חוקית

הממשלה הצביעה לפני זמן קצר על מינוי גנץ לשר המשפטים. הצביעו נגד 10 בעד – המינוי של גנץ נפל. נתניהו ניסה למנות את אקוניס – היועץ המשפטי התנגד, אך המינוי עבר

הממשלה הצביעה לפני זמן קצר על מינוי גנץ לשר המשפטים. הצביעו נגד 10 בעד – המינוי של גנץ נפל. נתניהו אמר בישיבה:"מאחר שבית המשפט מבקש מאיתנו להביא שר – אני מבקש להביא את השר אופיר אקוניס לתפקיד" . היועמ"ש מנדלבליט מגיב לבקשת רה"מ נתניהו ואומר: "אי אפשר, זה לא על סדר היום", נתניהו קוטע את מנדלבליט ואומר: "זה לא מקובל אתם מנסים למנוע הצבעה על שר המשפטים", נתניהו מנע ממנדלבליט לדבר ומעלה את ההצבעה בניגוד לעמדת היועמ"ש, יו"ר כחול לבן בני גנץ הגיב: "זה לא חוקי, לא נשתתף בהצבעה". לבסוף ההצעה  אושרה על אפו ועל חמתו של מנדלבליט. השרים הצביעו ברוב קולות על מינויו של אופיר אקוניס לשר המשפטים. היועמ"ש בתגובה: "ההצבעה לא חוקית".

מנדלבליט הגיב שעה לאחר ההצבעה: ההצבעה לא חוקית והיא לא עברה. זה דבר חסר תקדים שהעליתם להצבעה הצעה לא חוקית, בניגוד לעמדת היועץ .

 

"בית המשפט העליון קיבל החלטה שנקיים דיון על מינוי שר משפטים. לדעתי מינוי שר משפטים צריך להתבצע על ידי ממשלה שתקום בימים הקרובים", אמר נתניהו בתחילת ישיבת הממשלה. "התקווה שלי שנביא פתרון מוסכם עם שר הביטחון. יש לנו חילוקי דעות אבל הייתי רוצה פתרון מוסכם שניקח 48 שעות, ושר הביטחון ואני נשב וננסה להגיע להסכמה על מועמד מוסכם".

תבגובה לדבריו של נתניהו, אמר גנץ כי הוא מילא את מקום שר המשפטים כ"מינוי טכני" ואחרי 3 חודשים מן הראוי שיהיה מינוי קבוע לתפקיד השר המשמעותי. "אני מבהיר", אמר שר הביטחון, "אני המועמד היחיד לשר המשפטים. אם תרצה עוד יומיים, ניקח עוד יומיים, אבל לא תהיה החלטה אחרת. לא תהיה עמדה אחרת. נקודה".

היועץ המשפטי לממשלה מנדלבליט אמר כי "אי אפשר להמתין עם מינוי שר המשפטים, הדבר הזה הוא בלתי סביר במידה קיצונית". היועמ"ש דחק בשרים וקבע כי החלטה צריכה להתקבל "תוך 40 דקות. כך לפי דרישת בית המשפט. הדיון צריך להגיע למיצוי והחלטה כבר היום". דבריו של היועמ"ש באים כאמור ברקע ההחלטה של בג"ץ מיום ראשון כי יש להכריז על המינוי עד היום בצהריים, אחרי שהיה נחרץ עם הזמנים הוציא היועמ"ש מכתב לביהמ"ש בו ביקש להאריך את מתן התשובה למינוי עד לשעה 15:00.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *