דרמה במשפט נתניהו: בית המשפט מנחית מהלומה קשה על הפרקליטות

עמת סגל כתב על כך כי מעתה המשוכה הופכת קשה יותר כי התביעה תצטרך להביא ראיות פוזיטיביות שהפגישה התקיימה בסמוך למינוי. כרגע אין כזו, מרגע שנסתרה הגירסה שזו התקיימה לאחר המינוי.

בית המשפט המחוזי בירושלים דחה הבוקר (שלישי) את בקשת הפרקליטות לתקן את כתב האישום בתיק 4000 נגד ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו.

בית המשפט משאיר פתוח את האפשרות להרשעת נתניהו ואלוביץ גם לא בהתאם לכתב האישום (לפי ״סעיף 184״ להשלמת התמונה) אבל זו כבר לא אפשרות בדרך המלך אלא כביש עוקף.

אחרי החלטת בית המשפט – התובעת יהודית תירוש אמרה כי "התביעה עשויה בסוף היום לבקש לעשות שימוש בסעיף 184, מודיעים כבר עתה אם לא היה ברור, כדי שההגנה תוכל לכלכל את צעדיה".

כמו"כ השופטים מקבלים את בקשת הפרקליטות לתקן את כתב האישום בתיק 1000 ולהוסיף שלושה עדי תביעה. השופטים: "הגענו לכלל מסקנה, כי נתונה בידי נאשם 1 הזדמנות סבירה ומספקת לבנות קו הגנה אפקטיבי ולהתגונן כראוי מפני העבירות המיוחסות לו באישום זה".

ח״כ איתמר בן גביר התייחס להחלטה ואמר: ‏תיק 4,000 קרס. היום כולם מבינים שרה"מ הודח, במסגרת פוטש פוליטי של היועמ"ש מנדלבליט. הגיע הזמן שהפרקליטות תחזור בה מכל האישומים.

עמת סגל כתב על כך כי מעתה המשוכה הופכת קשה יותר כי התביעה תצטרך להביא ראיות פוזיטיביות שהפגישה התקיימה בסמוך למינוי. כרגע אין כזו, מרגע שנסתרה הגירסה שזו התקיימה לאחר המינוי.

מירי רגב אמרה כי "תיק 4000 קרס! אבל מה כן נשאר ממנו? שקרים, הפחדות, פגסוס, שטיפת מוח, איומים הפלת שלטון הימין, חוקרים מתואמים עם הפרקליטות, תיקים מחוררים, פרקליטות רשלנית."

חכ"ל אוסנת מארק כתבה בחשבון הטוויטר שלה: "‏בית המשפט בועט בפרקליטות ומגלגל אותה מכל המדרגות. כתב האישום לא יתוקן. המשמעות – לא הייתה פגישת הנחייה. אין לפרקליטות יכולת משפטית לבסס טענת שוחד. הנ"ל ז"ל. שמישהו ישלח לשם מכשירי החייאה. אבל לא לשכוח גנרטור, אומרים שיש שם בעיה עם החשמל…".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *