דרמה: החיסון של חברת פייזר יעיל פחות כנגד הזן הדרום אפריקאי

מדענים באוניברסיטת בן-גוריון בנגב בחנו את יעילות החיסון של חברת פייזר כנגד נגיף הקורונה, הזן הבריטי והדרום אפריקאי, המחקר מצביע שהחיסון יעיל כנגד נגיף הקורונה המקורי וכנגד הזן הנושא את המוטציה הבריטית, אך מספק הגנה פחותה כנגד הגרסה הדרום-אפריקאית של הנגיף

מדענים באוניברסיטת בן-גוריון בנגב בחנו את יעילות החיסון של חברת פייזר כנגד נגיף הקורונה, הזן הבריטי והדרום אפריקאי. אולם ממצאי המחקר, שפורסם בכתב העת Cell Host Microbe, מצביעים שהחיסון יעיל כנגד נגיף הקורונה המקורי וכנגד הזן הנושא את המוטציה הבריטית, אך מספק הגנה פחותה כנגד הגרסה הדרום-אפריקאית של הנגיף, או למשל בגרסאות המשלבות בין המוטציה הבריטית והדרום אפריקאית.

במחקר לקחו חלק אנשים שהחלימו מ-COVID19, ואחרים שחוסנו במנה הראשונה או השנייה של חיסון פייזר. דגימות הדם נלקחו 21 יום לאחר מתן המנה הראשונה של החיסון, או כעשרה ימים לאחר המנה השנייה.

"הממצאים שלנו מראים כי יעילותו של החיסון כנגד הזן הדרום אפריקאי פחותה, אם כי עדיין קיימת", סיפר החוקר הראשי פרופ' רן טאובה מהמחלקה למיקרוביולוגיה, אימונולוגיה וגנטיקה בפקולטה למדעי הבריאות באוניברסיטת בן-גוריון בנגב.

הממצאים מצביעים על כך שהחיסון מספק רמות הגנה גבוהות פי 11 מרמות ההגנה שנצפו בחולים שהחלימו ולא התחסנו. מנת החיסון הראשונה הקפיצה את רמת ההגנה מפני הדבקה בזן הבר פי 6 למחלימים, ומנת החיסון השנייה הביאה לעלייה נוספת של פי 2 ביכולת הניטרול של הנגיף, אלא שיעילות החיסון כנגד הזן הדרום אפריקאי נמוכה פי 7 יחסית לניטרול הזן המקורי או הזן הבריטי.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *