דרמה לילית בכנסת שלא היה כמוה: התרגיל המבריק שהפיל את צו האזרחות

עמיחי שיקלי הצביע עם האופוזיציה באי אמון נגד הממשלה, אחרי הפיכת ההצבעה להצבעת אי אמון

דרמה במליאת הכנסת: הפכו את ההצבעה על חוק האזרחות להצעת אי אימון. זאת לאחר ששיקלי החליט להפיל את החוק. הצביע נגד חוק האזרחות ובעד הצעת האי אימון בממשלה.

ימינה בתגובה: האופוזיציה, בהובלת ביבי וטיבי, לא הצליחה להפיל את הממשלה, אבל יחד הם פגעו ישירות בביטחון ישראל והפקירו את גבולותיה. ככה נראית פוליטיקה קטנה על חשבון אזרחי ישראל. מבחינת ביבי, אם הוא לא בשלטון – שהמדינה תעלה באש.

איילת שקד צייצה בזעם: ‏מי שלא ראה את הצהלות של חברי הליכוד והציונות הדתית עם עופר כסיף וסמי אבו שחאדה לא ראה טרוף כזה מימיו. ביחד הם הפילו את חוק האזרחות, חוק חשוב לביטחון המדינה ולאופייה. ניצחון גדול לפוסט ציונות.

סמוטריץ הגיב לה: ‏כשהשקר הופך לשיטה: התחייבת הלילה לעבאס ומרצ לאשר איחוד אלפי משפחות, לסירוס החוק ולהפלתו בבג"צ. הפכת אותו לחוק רע ומסוכן שהעניק לך ולעבאס ועיסאווי פריג' ששולטים בך את מפתחות זכות השיבה. טוב שהוא נפל. עכשיו שימי בצד פוליטיקה קטנה גלי אחריות ותגיעי איתנו להבנות על חוק יסוד ההגירה.

הלחץ על שיקלי נמשך עד דקות לפני ההצבעה. חבר הכנסת יואב קיש מהליכוד והשרה איילת שקד עמדו איתו במרפסת מחוץ למזנון של חברי הכנסת הסמוך למליאה והתעקשו כל אחד שיצביע עם עמדת האופוזיציה או הקואליציה. קיש אמר לו: "זה אי אמון, בוא נצביע נגד הממשלה" ושקד ניסתה לשכנע חזרה: "אל תפיל את החוק".

‏הליכוד: עסקה מושחתת שנתפרה בחשכת הלילה בין בנט, לפיד ושקד לבין רע"מ ומר"צ התרסקה הודות למאבק נחוש שניהלה האופוזיציה. בנט ולפיד רצו לקנות שני קולות של רע"מ תמורת הכנסת אלפי אנשים שהיו מעמידים בסכנה את זהותה הציונית וביטחונה של מדינת ישראל.

יו"ר ש"ס ח"כ אריה דרעי: "‏בלמנו מהקואליציה להעביר חוק מחורר שהיה מסכן את ביטחונה של המדינה, גוש הימין הניח את הצ"ח יסוד ההגירה – חוק שימשיך להגן על ביטחונה של המדינה. אני קורא לממשלה לתת לחוק פטור מחובת הנחה בכדי שכבר מחר נוכל להעלות אותו לקריאה טרומית, האופוזיציה תמשיך להיאבק למען ביטחונה של מדינת ישראל".

עמית סגל כתב: מכה קשה לממשלה. מכה קשה לעבאס שגם הצביע בעד חוק שבוחריו מתעבים וגם הפסיד. מבוכה למרצ מאותן סיבות. והכי מכריע: מבחן שאינני יודע עדיין את תוצאתו לליכוד. האם ירוויח יותר מהבכת הממשלה או יפסיד מהפלת החוק.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *