דרמה: משפט חוזר לרומן זדרוב

דרמה משפטית: המשנה לנשיאת בית המשפט העליון היוצא חנן מלצר קיבל היום (שלישי) את בקשתו של רומן זדורוב, שהורשע ברצח הנערה תאיר ראדה ז"ל, והורה לערוך משפט חוזר

דרמה משפטית: המשנה לנשיאת בית המשפט העליון היוצא חנן מלצר קיבל היום (שלישי) את בקשתו של רומן זדורוב, שהורשע ברצח הנערה תאיר ראדה ז"ל, והורה לערוך משפט חוזר, שיחל הכל מחדש בבית המשפט בנצרת.. עו"ד ירום הלוי, סנגורו של זדרוב, בירך על ההחלטה: "יום חשוב לרומן, לבני משפחתו ולכל הציבור בישראל".

מלצר הסתמך בהחלטתו על חוות דעת של מומחים, שנגעו למשך הזמן שדם עשוי לנזול מגופה לאחר המוות. חוות דעת אלו הוגשו ביחס לעקבת נעל שהתגלתה על מכסה האסלה בתא שבו, לפי הנטען, בוצע הרצח – עקבה שנקבע לגביה כי היא לא שייכת לזדורוב ושעליה נזל דם המנוחה.

מהמצאי החדשים עלו כי לא תיתכן נזילת דם מגופה כחמש שעות לאחר הרצח. המשמעות האפשרית של קביעה זו היא כי העקבה הוטבעה בזמן ביצוע הרצח, או בסמוך לו – וגילוי זה איננו עולה בקנה אחד עם טענת הפרקליטות, לפיה העקבה הנוספת הוטבעה על ידי "מחלץ אלמוני" שהגיע לזירה לאחר גילוי הגופה – כחמש שעות לאחר הרצח.

זדרוב הציג להוכחה קטע מדברים של מנהל המכון לרפואה משפטית, ד"ר חן קוגל. שאמר כי הגופה לא אמורה להמשיך לדמם למשך זמן רב מה שמצביע על כך שאדם נוסף בזירה, שכן עקבות הנעל הטבועות בדם לא היו שייכות לזדורוב.

בפרקליטות טענו כי מדובר במקרה של "המחלץ האלמוני", אלא שהמחלצים הראשונים הגיעו לזירה לאחר זמן רב. כמו כן, מעולם לא נמצא אותו מחלץ. במהלך הדיון בבקשה למשפט חוזר אמר השופט מלצר כי סוגיית המחלץ האלמוני היא "מטרידה"

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *