דרמה פוליטית: אבידר התפטר ויחזור לכנסת – "בנט מחקה את ביבי"

דרמה פוליטית: השר ללא תיק אלי אבידר הודיע כעת במסיבת העיתונאים על התפטרותו מתפקיד השר: "כפי שהתחייבתי, לפני מספר דקות הגשתי את התפטרותי מתפקיד שר בממשלה." אבידר ישוב לכנסת ויהווה אצבע מכריעה בהצבעות ממשלה

דרמה פוליטית: השר ללא תיק אלי אבידר הודיע כעת במסיבת העיתונאים על התפטרותו מתפקיד השר: "כפי שהתחייבתי, לפני מספר דקות הגשתי את התפטרותי מתפקיד שר בממשלה." אבידר ישוב לכנסת ויהווה אצבע מכריעה בהצבעות ממשלה- מה שיסב כאב ראש לקואליציה המקרטעת כעת עם בני גנץ והמחלוקת על העברת הפנסיות.

‏אבידר הסביר במסיבת עיתונאים: "ההתפטרות הזאת מגיע שלושה חודשים מאחור מידי, וזה לא מפתיע אף אחד מאז שהמינוי לשר המודיעין לא צלח. סירבתי להצעות שיבנו לי משרד, אני לא מחפש תפקידים."

אבידר הוסיף וביקר את בנט: ״לבנט אין שום עניין לכבד את הרוטציה. הוא עשה אקזיט וזה מה שחשוב מבחינתו״.  בנט גדל על ברכי נתניהו ומנסה לחקות אותו.  ככה לא מנצחים, בצילומי סלפי של 'ניצחנו' במליאה. שרידות הממשלה היא לא ערך שעומד בפני עצמו".

‏אלי אבידר אמר עוד כי הממשלה לא יודעת להתעלות מעל כיבוי שריפות ואילתורים. ההתפטרות הזו מגיע שלושה חודשים מאוחר מדי, אחרי ששר המודיעין הפך ללא לרוונטי. ביקשו ממני להישאר, לא הסכמתי לעלות ללשכה שלי לקומתה ממשלה, לא שכרתי ראש מטה ויועצים".

הנאום המלא של אבידר

לפני מס' דקות הגשתי את מכתב ההתפטרות מהממשלה. אמרתי אחרי המינוי שאמשיך בתפקידי כלע וד יהיה תוכן – וכעת אני מקיים את הבטחתי.
התהליך הסתיים. כל מדינה שמכבדת את עצמה מתכננת 30-40 שנים קדימה. ההתפטרות הזו מגיעה לפחות 3 חודשים מאוחר מדי. מאז שהמינוי לשר המודיעין הפך ללא רלוונטי, התבקשתי להישאר, הציעו לי לבנות משרד, תפקידים יוקרתיים וסרבתי מיד. לא באתי לפוליטקיה לתפקידים יוקרתיים.

ההתפטרות שלי לא מפתיעה אף אחד. מדיניות הממשלה בחודשים האחרונים הפכה את ההישארות שלי בממשלה לבלתי נסבלת. המתנתי כדי לא לזעזע.

במצב הכלכלי הקשה שמתקיים כאן אחרי שנתיים של קורונה, זה חייב לבוא בממשלה. לא שכרתי ראש מטה ולא 3 יועצים נוספים, לא הסכמתי לעלות את הלשכה לקומת הממשלה. עשיתי את המקסימום בממשלה הנוכחית וכעת אעשה בכנסת.

אדאג שהממשלה תעמוד בהבטחות לציבור. אני גאה שבמהלך חברותי בממשלה, הייתה לי הזכות לעצור את הכנסת השב"כ לטלפונים ואת המהלך לאשר זאת בחקיקה בכנסת. גאה שתרמתי לאישור ועדת חקירה לנושא הצוללות. גאה שלא הסכמתי שממשלת השינוי לא תכריח אזרחים לענוד צמידים בכניסה לקניונים.

חשבתיש בשלב הזה נבטל את החיסיון על הדיונים בקורונה ל-30 שנה ונעמוד בהבטחה הגדולה ביותר – נחוקק את חוקי הנאשם. לצערי אני לא שם. כל יום שעובר וחוקי הנאשם לא עוברים – בגלל הגורמים בממשלה שרוצים להשאיר את נתניהו רלוונטי.

בנט גרר את הצוללות במשך חודשים וצפצף על האולטימטום של לפיד. עשה אקזיט והפך לראש ממשלה. שקד הייתה השרה היחידה שהתנגדה, זה מסביר מי מכתיב לבנט את המדיניות.

מסע"ת ההיסטרית של בנט בצל האומיקרון הרסה בין לילה עסקים שרק התחילו להתאושש. הממשלה הטילה על הציבור 4 סגרים הרסניים וסגר 5 מבלי לומר את המילה סגר. מי שנתן יד למילה של בנט בהגבלות – כולם שותפים לקריסה הכלכלית שחווה הציבור הישראלי. כולם /שותפים לשבר העצום של העצמאים במדינת ישראל. ניסיתי להשפיע בפנים על המדיניות והשיחה, נפגשתי עם בנט פעמיים, הזכרתי לו שזו ממשלה היסטורית, ממשלת שינוי – ולא המשך לממשלת נתניהו.

הפצרתי בו להפסיק את השיסוי ולהביא תקווה. אמרתי לו שאם נתניהו היה משתמש ב-10% מהמילים שהוא מרשה להשתמש – היינו מעלים 150 מפגינים לבלפור ולא יורדים עד שנתניהו יתפטר.

את ישיבת העבודה ה-3 לאחר פיצוץ ישיבת הממשלה על הכנסת השב"כ לטלפונים – ביטלתי ביוזמתי. לא היה טעם. האיש הזה גדל על ברכי נתניהו ומנסה לחקות אותו בכל מהלך.

המחנה השמרני עובד כל השנה, לאורך כל הזמן שבין מערכות הבחירות. זה נכון גם לגבי החלק השמרני בקואליציה שכל הזמן מקדם סדר יום לאל מנוחה, וחלק ממנו חותר להפלת הממשלה. המחנה הדמוקרטי לעומתו, יום אחרי הבחירות הולך לישון. מתחזק אנרגיה של נמנום. צילומי סלפי 'באנו לעבוד', סרטוני טיקטוק מגניבים. ככה לא מנצחים.

אני חוזרת לכנסת להשפיע משם, הולך לעשות הכול. יחד עם זאת, שרידות הממשלה היא לא ערך שעומד בפני עצמו. מבין את החשש מהאלטרנטיבה, אבל אנחנו לא יכולים להתנהל גרוע יותר ממשלת החושך. אפעל למען משקי הבית הקורסים, העצמאים, לחיזוק הדמוקרטיה. אוודא שנהיה מוסריים ואנושיים יותר ממשלת החושך שהקמנו

מבין את האכזבה מהפער בין אנרגיית השינוי לאנרגיית הנמנום במפלגות שזכו להצבעה. עלינו לקבל ערכים ליבלריים ומוסריים באותו אופן שנהגנו במחאה. לקדם סדר יום דמוקרטי באנרגיה שמרנית. אני רוצה להזכיר שייאוש זו לא תוכנית עבודה, תרימו ראש. יצאנו באמצע שנת 2020 למסע לתיקון החברה הישראלית. הצלחנו בשלבים הראשונים נגד כל התחזיות. השינוי האמיתי בדרך.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *