דיווח דרמטי: מנדלבליט שוקל להוציא את נתניהו לנבצרות

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, מקיים בשעות האחרונות התייעצויות לגבי הנבצרות של ראש הממשלה בנימין נתניהו. מנדלבליט חושב כי נתניהו צריך לצאת לנבצרות, לנוכח השימוש שהוא עושה במעמדו לטובתו האישית

דיווח בעיתון הארץ: היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, מקיים בשעות האחרונות התייעצויות לגבי הנבצרות של ראש הממשלה בנימין נתניהו. מנדלבליט חושב כי נתניהו צריך לצאת לנבצרות, לנוכח השימוש שהוא עושה במעמדו לטובתו האישית.

מנדלבליט רואה בהתנהלות זו "נבצרות מהותית", וסבור כי היא מעלה במלוא חריפותה את שאלת ניגוד העניינים בין היותו ראש הממשלה ונאשם בפלילים.

בכנס לשכת עורכי הדין בשבוע שעבר אמר מנדלבליט כי נתניהו אינו צריך לצאת לנבצרות. הוא התכוון שאין בכך צורך משיקולים טכניים, כלומר, בשל לוח הזמנים במשפטו של ראש הממשלה, שיחייב אותו לבלות זמן רב בבית המשפט.

מנדלבליט לא התייחס בדבריו למה שהוא רואה כ"נ בצרות מהותית", הנובעת מהניסיון שעושה נתניהו לפגוע בבעלי התפקידים המעורבים בחקירותיו ולהכשיל את ההליך נגדו.
בשנים האחרונות שב נתניהו וטען כי החקירות נגדו מונעות ממניעים פוליטיים. אתמול טען: "יש פה חקירות פוליטיות, חקירות שהיו מזוהמות מהרגע הראשון, תפירת תיקים, כשהמטרה היא להפיל ראש ממשלה מכהן". על רקע זה תקף את מפכ"ל המשטרה לשעבר רוני אלשיך ואת פרקליט המדינה לשעבר שי ניצן, שטיפלו בתיקיו, ואז רמז כי שופטי בית המשפט המחוזי בירושלים, שיכריעו את דינו, מוטים נגדו.

מטעם היועץ המשפטי לממשלה נמסר: במענה לפניות אנו מבהירים, כי עמדתו המשפטית של היועץ המשפטי לממשלה בסוגיית הנבצרות, כפי שנמסרה לבג"ץ וכפי שנמסרה רק לפני מספר ימים בנאום היועמ"ש בטקס פתיחת שנת המשפט – בעינה עומדת. מעבר לכך לא נתייחס לדיונים פנימיים וכל פרסום בעניין זה הוא באחריות המפרסם בלבד.

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. פרקליטות המדינה עולם תחתון. חובה למחוק החלאות שם

    חובה

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב