דרמה פוליטית: עידית סילמן פורשת מהקואליציה

יושבת ראש הקואליציה עידית סילמן הודיעה הבוקר (רביעי) כי היא פורשת מהקואליציה בגלל ההחלטה להכניס את החמץ לבתי החולים ובעקבות שורה של פגיעות בדת. "אינני יכולה עוד" אמרה

יושבת ראש הקואליציה עידית סילמן הודיעה הבוקר (רביעי) כי היא פורשת מהקואליציה בגלל ההחלטה להכניס את החמץ לבתי החולים ובעקבות שורה של פגיעות בדת. "אינני יכולה עוד" אמרה.

:סילמן תהיה מספר 10 בליכוד ותמונה לשרת הבריאות אם נתניהו יקים ממשלה.

בעקבות הודעתה, רה"מ בנט ביטל את כל סדר יומו ומקיים התייעצויות.

סילמן הכריזה הבוקר על פרישתה ואמרה: "אינני יכולה עוד לתת יד למהלכי הממשלה".

"ניסיתי אחדות, כאחת שבאה מעולמות הטוב המשותף, עמלתי רבות עבור הקואליציה הנוכחית. לצערי לא אוכל לתת יד לפגיעה בזהות היהודית של מדינת ישראל ועם ישראל", אמרה סילמן. "לא הכול אתם יודעים, כי ניסיתי בשקט. לא אוכל עוד להמשיך בדרך זו בשל הערכים והמקום שממנו אני באה".

"אני מפסיקה את חברותי בקואליציה ואמשיך לנסות לשכנע את חבריי לחזור הביתה ולהקים ממשלת ימין", הוסיפה סילמן. "אני יודעת שאינני היחידה שחשה כך. הזהות היהודית של מדינת ישראל היא זכות קיומנו כאן, זה הלב שלנו, זו המהות שלנו. פגיעה, ללא כל התחשבות בציבור ובערכים שאותם אני מייצגת זה קו אדום מבחינתי. ניתן להקים ממשלה אחרת כבר בכנסת הזו".

מרגע שירדה מ-61 תומכים ל-60, לקואליציה אין עוד רוב לאישורו של אף חוק בכנסת. היא עשויה בדוחק לנסות ולבקש את תמיכת הרשימה המשותפת, אבל הדבר רק יעודד ח"כים אחרים מהאגף הימני ללכת בעקבות סילמן. כעת רחוק הליכוד חבר כנסת אחד בלבד מהשגת רוב לפיזור הכנסת.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *