דרעי במחנה הריכוז: "מזימתו של היטלר לא צלחה"

השר ביקר במחנה הריכוז שאכלס בזמן מלחמת העולם השנייה כ-150,000 יהודים, אשר רובם ככולם נרצחו ע"י הנאצים

שר הפנים הרב אריה דרעי הגיע הבוקר (יום א׳) לציון בעל ה׳נודע ביהודה׳ זי״ע בבית הקברות היהודי בפראג, זאת במסגרת ביקורו במדינה. השר דרעי אמר פרקי תהילים ותפילת קדיש על הציון הק׳.

לאחר מכן הגיע דרעי לסיור במחנה הריכוז טרזיינשטט בטרזין שבצ׳כיה. אל השר דרעי התלוו השגריר בצ’כיה דניאל מירון ומנכ״ל רשות האוכלוסין וההגירה פרופסור שלמה מור יוסף.

השר ביקר במחנה הריכוז שאכלס בזמן מלחמת העולם השנייה כ-150,000 יהודים, אשר רובם ככולם נרצחו ע"י הנאצים ימ"ש, אם בירי ביערות ואם במשלוחים למחנות השמדה. במתחם המשרפות הדליק השר דרעי נר והתייחד עם זכרם של אלפי הנרצחים הי"ד. בהמשך ביקרו בבית כנסת נסתר הקיים במחנה הריכוז, בו התפללו יהודים בתקופת השואה ואשר מילות תפילה מצמררות עדיין נותרו על קירותיו.

את הסיור במחנה טרזיינשטט חתם השר דרעי במילים שכתב בספר האורחים:"אל נקמות ה'. ה' ינקום את דמם של כל היהודים ושל כל הילדים שרצחו הנאצים יימח שמם. אך נצח ישראל לא ישקר. עם ישראל, העם היהודי, קם לתחיה בארצו ובכל העולם. עצם הביקור שלי כשר הפנים של מדינת ישראל אומרת הכל. הנאצים נשמדו מהעולם ועם ישראל חי בארצו. מרכזי התורה והחסידות ומוסדות החסד קמו מחדש בישראל ובכל העולם, מזימתו של היטלר ימ"ש לא צלחה. אנו ממשיכים את דרכם של הנרצחים הי"ד ועם ישראל לא ימחק לעד. ממני, שר פנים של מדינת ישראל, אריה מכלוף דרעי".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *