"דרעי נערך לממשלה בראשות בנט": מה באמת היה בפגישה הסודית?

האם בנט ודרעי ישבו במשך 5 שעות במשרד הפרסום של יועץ סער, כדי לעזור לביבי להיות ראש ממשלה עוד 4 שנים? לא הגיוני, אז מה כן הגיוני? כנסו

על רקע הדיווחים הפוליטיים כי ש"ס תתמוך תביא מחר להצבעה את החוק לבחירות ישירות, רבים במערכת הפוליטית נושאים את עיניהם לעברו של נפתלי בנט שיצטרך להכריע בסוגייה, אך פרשנים פוליטיים מעריכים כי הפגישה שנערכה במשרד הפרסום של יועצו של סער, מאיר גל, בין בנט ודרעי נסובה בכלל בתמיכת שס בממשלת בנט.

ועל כך צייץ, העיתונאי ישראל פריי בטוויטר: "‏גורם פוליטי מתקשר עצבני, "כולכם מטומטמים?", זה לשונו, "דרעי חוגג הערב על הספין של בחירות ישירות רק כדי שלא תדברו על מה שבאמת היה בפגישה שלו היום עם בנט. אם נראה לכם שלא עלו שם גישושים לממשלה ביום אחרי שביבי יחזיר את המנדט – אתם חיים בסרט". משאיר לכם להסיק מה קורה מאחורי הקלעים.

ומה קורה מאחורי הקלעים? על כך צייץ אטילה שומפלבי מספר ציוצים בהם הבהיר כי דרעי כבר בונה על היום שאחרי ביבי ומתכנן חד עם בנט וסער את תמיכת שס בממשלה בראשות בנט שתשען על המפלגות החרדיות. לטענת אטילה, דרעי דן עם בנט על ממשלה ללא נתניהו, הספין של בחירות ישירות – נידון אולי בסוף הפגישה ומדובר בסיפור כיסוי לנושא השיחה האמיתי. בשס כמובן מכחישים."לא נשב תחת נפתלי בנט, נקודה. אין דיון בכלל, נפתלי יודע את זה, גם במחיר אופוזיציה".


.
על פי הדיווח של עמית סגל, ההצעה שהציג דרעי, בתוך חמשה שבועות יתקיימו בחירות ישירות לראשות הממשלה, בהם ייבחר העם: לפיד או נתניהו. על פי הדיווח של עמית סגל בערוץ 12, נתניהו מבין שסמוטריץ’ עיקש בסירובו ללכת עם רע”מ, ושסער עיקש בסירובו ללכת איתו, וכך מתגבשת יוזמה ללכת לבחירות ישירות לראשות הממשלה.

היוזמה הזו נולדה אצל אריה דרעי, שווקה לנפתלי בנט והוא שהעלה אותה כאפשרות אחת מכמה במהלך פגישתו עם נתניהו בשבוע שעבר: בחירה ישירה מיוחדת לראשות הממשלה, בלי בחירות נוספות לכנסת.

על פי עמית סגל, נתניהו השתכנע לתמוך ביוזמה, ומקווה שיחד עם בנט יהיה לו רוב לכך. חוק בנושא יוגש כבר השבוע. ובדיוק על כך התקיימה הפגישה הממושכת היום בין דרעי ובנט.

מחר, תציג סעת ש"ס את ההצעה לבחירות ישירות, אלא שנתניהו יצטרך להזדקק לתמיכת בנט שכנראה ייבחר להיות ראש מממשלה בעצמו ולא לתמוך בהצעה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *