דרעי ספד למשפחות השכולות: "אנו אילמים מול יגונכם"

השר אריה דרעי השתתף בצהרים בטקס יום הזיכרון לנופלי במערכות ישראל. בנאומו מול מהשפחות השכולות אמר דרעי, "בגוש עציון, גם כאשר ישנם המעוניינים לחדד את המחלוקות ולמצא את המפריד בתוכנו. צריך לזכור את כוחה של האחדות והמכנה המשותף בעם ישראל, דתיים חילונים וחרדים. רב המשותף על המפריד. נוסחת האחדות והחיבור, חיבור בין ציבורים שונים, אחדות בין חלומות שונים זה סוד ההצלחה שלנו"

ביום בו אנו זוכרים את החללים במערכות ישראל ופעולות האיבה, ביישוב כפר עציון זוכרים את יום נפילת גוש עציון בד' אייר תש"ח' בו נהרגו ונפלו בשבי מגיני הגוש, בערב קום המדינה. הטקס התקיים היום (ד') בבית העלמין שליד כפר עציון במעמד יו"ר ש"ס, שר הפנים, לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל-אריה דרעי, מח"ט עציון, אל"מ דוד שפירא וראש המועצה האזורית גוש עציון שלמה נאמן ובהשתתפות משפחות השכולות ועשרת אלפים השתתפו בטקס

בנאומו בטקס בבית העלמין אמר השר אריה דרעי כנציג הממשלה בטקס:הנה אנחנו שוב כאן בגוש עציון, כשהכל מסביב הולך ונבנה וגדל כאן דור שלישי בהתיישבות, ואנחנו כאן כדי להישאר אמונתם וחלומם של תושבי כפר עציון ורבים אחרים שחלמו לשוב לכאן לאחר 19 שנים, ובעזרת השם הביאה את המקום מחורבן לתקומה שאתם רואים במו עינכם"

"הזמן לא משכך את הכאב והפצע ממאן להגליד. אנחנו אילמים מולכם. מול השכול הכבד. כי אין מילים היכולות לבטא את הכאב שלכם מול הידיעה ששום דבר בחייכם, לא יהיה דומה למה שהיה לאחר אותה נקישה מהוססת בדלת."

"נמשיך ונפעל להשבת נעדרי צה"ל אשר יצאו מביתם למלא את משימת ההגנה ולא שבו. ואנו נושאים תפילה להחלמתם של פצועי צה"ל, הנושאים בגוף ובנפש את צלקות המאבק על קיומנו. בימים האחרונים קיבלנו תזכורת כואבת למציאות האכזרית בה אנו חיים, חווינו שוב את הכאב על בשרנו במותם של ארבעה אזרחים חפים מפשע. אנחנו יודעים, יש מחיר לקיום שלנו כאן, לחירות שלנו. ואנחנו ביראה ובחרדת קודש, נכונים לשלם אותו."

משפחות יקרות, אנחנו חיים את הזכות, במחיר שאתן שילמתן!את מחיר חירותנו הנקנית בדם. אנחנו מוכנים ועסוקים במניעת המלחמות הבאות, בכל כלי ואפיק העומדים לרשותנו. מרן הרב עובדיה זצ"ל היה ידוע בחיבתו לחיילי צה"ל היקרים: חיילי צבא הגנה לישראל מוסרים נפשם בכפם, נכנסים לגוב האריות, כמה צריך לברך אותם לראות חייל? צריך לנשק אותו! הוא מוסר את עצמו בשביל עם ישראל! הוא נותן לנו ללמוד תורה, נותן לנו להתפלל."

"גם כאשר ישנם המעוניינים לחדד את המחלוקות ולמצא את המפריד בתוכנו. צריך לזכור את כוחה של האחדות והמכנה המשותף בעם ישראל, דתיים חילונים וחרדים. רב המשותף על המפריד.
נוסחת האחדות והחיבור. חיבור בין ציבורים שונים; אחדות בין חלומות שונים; זה סוד ההצלחה שלנו והתשובה הטובה ביותר מול אוייבנו ומבקשי רעתנו.
האובדן שלנו כבד מנשוא. נחמתנו היא להמשיך את דרכם של יקירינו ולהגשים את חלומם. אנחנו עם שוחר שלום ומתפלל לשלום. ידנו האחת מושטת לשלום לכל שכנינו החפצים בשלום, וידנו השנייה אוחזת בחרב דוד ובעזרתו של צור ישראל כדי להגן על עמנו נגד מבקשי נפשנו."

שלמה נאמן ראש מועצת גוש עציון נאם אף הוא:"כאן נפלו מיטב בנינו ובנותינו בהגנה על הגוש ויותר מכך בהגנה על ירושלים. "אם קיימת ירושלים עברית… אזי התודה הראשונה של ההיסטוריה הישראלית ושל העם כולו נתונה על כך בראש ובראשונה ללוחמי גוש עציון" – כך הספיד דוד בן-גוריון את נופלי הגוש.
למחרת נפילת הגוש קמה המדינה ויום נפילתו הוכרז כיום הזיכרון לחללי מערכות ישראל. כל העם אחד ומאוחד מתייצב היום על קברי גיבורינו. השתתפותו של יו"ר ש"ס השר אריה דרעי בטקס יום הזיכרון המרכזי שלנו מרגשת מאוד. השר דרעי התחיל את דרכו הציבורית כאן בגוש כחבר מועצה ומזכיר של הישוב מעלה עמוס. ביום החשוב הזה שמאחד את כל עם ישראל אנחנו שמחים בנוכחות השר דרעי ובציבור הגדול שהוא מייצג.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *