האב השכול על הסדר הטיעון עם הסייען: "זה פרס לטרור"

הפרקליטות הציעה הסדר טיעון מקל ללאפי שלבי, שסייע למחבל מונתסר שלבי להסתתר לאחר שרצח את יהודה גואטה הי"ד בצומת תפוח, במסגרתו ירצה פחות משנת מאסר אחת. לאחרונה נבחר לאפי לראשות תורמוס עיא, בעודו במעצר בגין הסיוע למחבל. משפחת גואטה מתנגדת להסדר "זה פרס לטרור". עו"ד חיים בלייכר מחוננו "ככה לא מרתיעים טרור, נתנגד להסדר הטיעון".

לאפי שלבי סייע למחבל מונתסר שלבי להסתתר לאחר שביצע את הפיגוע בצומת תפוח, בו רצח את יהודה גואטה הי"ד ופצע עוד שניים. הסייען מואשם בעבירת 'מתן מקלט' לאחר מעשה טרור, אולם לאחרונה הציעה לו הפרקליטות הסדר טיעון מקל הכולל עונש מאסר של פחות משנה, לו מתנגדת המשפחה. היום (ד') יתקיים דיון בנושא בבית המשפט הצבאי יהודה במחנה עופר.

אביו של יהודה הי"ד, ר' אלישע גואטה, יגיע לדיון עם עו״ד חיים בלייכר מארגון חוננו, כדי להתנגד להסדר המקל. ר' גואטה מסר "אנחנו ממש מתנגדים לכל עסקת טיעון עם הסייענים. הם ראויים לכל עונש אפשרי, לעונש המקסימלי בחוק ואף יותר".

לדבריו, פניית המחבל לבן דודו לאחר הפיגוע מעידה על יחסו לטרור "לא פלא שהמחבל פנה דווקא לבן דוד שלו, הוא יודע שהוא פעיל טרור מוכר בתורמוס עיא. לבוא ולשחרר אותו עכשיו בעונש ממש שטחי, זה לתת פרס טרור. למעשה מחכה לו תפקיד בכפר, הוא נבחר לראשות הכפר בגלל פעילותו ותמיכתו בטרור. פה המקום שבית הדין הצבאי יתן את המשקל הנכון לבחור עונש ראוי".

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו המייצג את המשפחה כנפגעי עבירה מתח ביקורת על הסדר הטיעון "ככה לא מרתיעים טרור. סייען שסייע למחבל להסתתר לאחר ביצוע הפיגוע סייע בעצם למעשה טרור, זו עבירה ביטחונית חמורה.

בן דודו של המחבל הפך לסמל טרור, נבחר לראשות העיר בעקבות מעשיו ולא ייתכן שעוד חודשיים ישתחרר לאחר ניכוי חודשי מעצרו. אנחנו נגיע לדיון בכדי להתנגד להסדר הטיעון ההזוי עם המחבל, הענישה בחוק על העבירה מדברת על חמש שנים שגם זה מעט, אך מבחינתנו זה המינימום לענישת טרוריסט", הוסיף.

לאפי שלבי, בן משפחתו של המחבל מונתסר שלבי שהורשע בביצוע הפיגוע בצומת תפוח, סייע למחבל להסתתר לאחר הפיגוע. בעודו עצור בגין הסיוע למחבל נבחר לאפי שלבי לראשות הכפר תורמוס עיא, וכעת תציע לו הפרקליטות עונש מאסר של פחות משנה, במסגרת הסדר טיעון.

לפי כתב האישום, לאחר שנמלט המחבל מזירת הפיגוע ביקש ליצור קשר עם בן דודו – לאפי. כשנפגשו המחבל ולאפי שלבי ניסו להיפטר מהרכב בו נסע המחבל, וחשבו על מקומות מסתור עבור המחבל עצמו.

בהמשך נעצר לאפי שלבי בחשד שסייע למחבל להימלט. לפני כשבועיים, כשהוא עדיין נתון במעצר, נבחר לאפי לראשות הכפר תורמוס עיא. כאמור, כעת מבקשת הפרקליטות להשית עליו עונש מאסר של פחות משנה ותשלום פיצויים למשפחה, זאת במסגרת הסדר טיעון.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *