האגרת של הנשיא לתלמידי הישיבות: נצלו את הזמן

לרגל ראש חודש אלול החל היום ולרגל שובם של אלפי תלמידי הישיבות והכוללים לספסל הלימודים – נשיא המדינה יצחק הרצוג שיגר אגרת מיוחדת שבה הוא מצדיע ללומדי התורה | האגרת המלאה

לרגל ראש חודש אלול החל היום ולרגל שובם של אלפי תלמידי הישיבות והכוללים לספסל הלימודים – נשיא המדינה יצחק הרצוג שירטט אגרת מיוחדת שבה הוא מצדיע ללומדי התורה.

האגרת המלאה:

ראש חודש אלול הוא יום החזרה לספסל הלימודים אבל לא יום החזרה ללימודים. בעם ישראל לא מפסיקים ללמוד, גם בחופש, גם בבין הזמנים. "והגית בו יומם ולילה". לימוד התורה איננו עוד מקצוע, הלימוד הוא סוד היהדות. סוד כוחנו, ומשאת נפשו. זכתה מדינת ישראל בלומדי התורה. זכתה מדינת ישראל שעולם התורה פורח בה בממדים שכמותן לא נודעו בכל תולדות העם היהודי.

ועם הזכות גדולה גם החובה גדלה, חובת הלומדים והמלמדים לחיות באור התורה. כדברי הגמרא במסכת יומא "ואהבת את ה' אלהיך" – שיהא שם שמים מתאהב על ידך שיהא קורא ושונה ומשמש ת"ח ויהא משאו ומתנו בנחת עם הבריות מה הבריות אומרות עליו אשרי אביו שלמדו תורה אשרי רבו שלמדו תורה".

את "ועד הישיבות" בארץ ישראל, הקים בשנת תש"א, סבי, הרב יצחק אייזיק הלוי הרצוג זצ"ל שגם שימש כנשיאו הראשון. הוא ראה בהקמת עולה של תורה בארץ ישראל, חלק ממשימת חייו, חלק מהשליחות שהוטלה עליו. אחרי השואה, חקר סבי ותר אחרי ילדים יהודיים במנזרים בכל רחבי אירופה כדי להצילם ולהשיבם לעם היהודי. כי כל ילד הוא בשבילנו עולם מלא.

אני משוכנע כי לו היה סבי עומד כאן היום ורואה את הפריחה העצומה של עולם התורה, הוא היה מבקש לומר לכם רק דבר אחד – זכיתם. זכיתם להיות בין לומדי התורה זכיתם ללמוד תורה בארץ ישראל, במדינת ישראל המחזיקה עולם תורה שלם. היו ראויים לזכות זו: לימדו היטב. נצלו את הזמן. הוא יקר מפז. היו תפארת לאימהות המתפללות עליכם בכל ערב שבת בעת הדלקת הנרות, המבקשות כי תזכינה לגדל בנים ובני בנים, חכמים ונבונים  שיאירו את העולם בתורה ובמעשים טובים.

לגננות, למורות, למורים ולמלמדים לראשי הישיבות ומגידי השיעור, בכלל מערכות החינוך החרדי אני מבקש לשלוח ברכה ולהודות על שבחרתם בחינוך כשליחות המלווה את חייכם.

אצל כל ילד וילדה יש פתק קטן שהטמינו הוריו עמוק בכיס ובו כתוב "בשבילי נברא העולם".  אתם המורים יושבים  עם שלושים תלמידים ולעיתים אף יותר, ותפקידכם – להיות המלאך האומר לכל אחד מהם – גדל! מי יתן ובעזרת ה׳ תצליחו בעשייתכם. שנת לימודים טובה לכם המורים, בהצלחה לכם תלמידים יקרים, יהי רצון שתהא שנת הלימודים התשפ"ב טובה מקודמתה ופוריה ממנה ושתזכו ללמוד וללמד לשמור ולעשות מתוך בריאות ושמחה.

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *