האדמו"ר הרב פינטו על רבו הגר"ש אוירבך זצ"ל: "חילק מיליונים לצדקה"

האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו, ראש אבות בתי הדין במרוקו, האריך לספר על גדולתו של מורו ורבו מרן הגר"ש אוירבך זצ"ל, שהיום חל יום היארצייט השלישי שלו • "קודש קודשים. מלאך ה' צבא-ות" • צפו בתיעוד ממרוקו

היום, ט' באדר, חל יום פטירתו של מרן ראש הישיבה רבי שמואל אוירבך זצ"ל, ראש ישיבת 'מעלות התורה' ואחד מגדולי ישראל בדור האחרון.

תלמידיו הקרוב, האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו, ראש אבות בתי הדין במרוקו, מרבה לספר על דמותו הפלאית של ראש הישיבה, על תורתו העצומה, יראתו המבהילה וליבו הרחום שדאג לכל נצרך ונזקק באופן נדיר ובלתי מצוי.

הרב פינטו סיפר בימים האחרונים: "אנחנו זוכרים שהיה מבקש מאיתנו צדקות גדולות מאוד, והיה אומר לנו סכומים גדולים מאוד, שהיו פעמים שהיו יותר מכוחנו. ויודע תעלומות יודע שכשלושים שנים, כל מה שביקש מיד קיימנו. ואף כמה פעמים שלווינו, וכל פעם היינו בשמחה עצומה כמוצא שלל רב".

"ועכשיו כאשר רואים אחרי שלוש שנים", הוסיף הרב פינטו על רבו, "שבמוצאי שבת יום פטירתו, מה השאיר אחריו, שבעים שקלים. "שמואל בדורו כמשה בדורו" זכות הצדקות שיעלו לשמים. וכל נשמה שאין לה מנוח לנפשה, הצדקה הזאת תהיה לעילוי נשמתה".

צפו בסרטון מתוך שיעור שהתקיים אמש במרוקו ושודר לאלפים ברשתות החברתיות, שבו סיפר הרב פינטו מעשים מופלאים שראה אצל מורו ורבו. על החודשים הרבים שלא היה יוצא מבית המדרש, והיה נרדם על הספסל מתוך הלימוד, על הצדקות האדירות שהיה נותן לאלמנות וליתומים ועל יראתו המיוחדת.

"היה קודש קדשים, מלאך ה' צבא-ות. אי אפשר לתאר את הגדולה שלו בתורה, ביראת שמים בעבודת ה'", סיפר האדמו"ר וסיפר: "היה יכול לשבת עם ילד בגן ולדבר איתו שעתיים. גדול הדור. גם ילד קטן צריך שידברו איתו".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *