האדמו"ר מסאטמר תקף את הגר"י רוזן: "מוכנים להפקיר דמם של ישראל רק כדי לא לאבד תקציבים". האזינו

בעקבות הקלטות הגר"י רוזן ראש ישיבת 'אור ישראל', אמש בשיחה לקהל החסידים תקף האדמו"ר מהר"י מסאטמר: "זו בושה שראש ישיבה יכול להגיד שבחורים שלא יכולים ללמוד יילכו לצבא". האזינו לדברי האדמו"ר

האדמו"ר מהר"י מסאטמר יצא הלילה במתקפה חזיתית נגד ר"י אור ישראל הגר״י רוזן: "זו בושה שראש ישיבה יכול להגיד שבחורים שלא יכולים ללמוד יילכו לצבא, הם מוכנים להפקיר דמם של ישראל רק בכדי שלא יאבדו את תקציבי המדינה, איך אפשר לקחת על זה אחריות?".

האזינו לדברי האדמו"ר:

את הדברים אמר על רקע הקלטות הגר"י רוזן שפורסמו בשבוע שעבר, לפיהן החרדים "יעמדו ב-100% ביעדים, ה-3,000 (-הצריכים להתגייס לפי החוק בשנה, י.פ.) הולך ברגל. זה מגיע מכאלה שלומדים בישיבות ולא מצליחים".

לדבריו, "אין להם שם מה לעשות והם הולכים לצבא, אנחנו מכירים כאלו. הם על גבול הנשירה או ממשפחות קשות יום. הם הולכים במאה אחוז לצבא. יש לי רשימה מה נקרא חרדים, אתה תמות מזה. חב"ד, זה נקרא חרדים".

הגר"י רוזן נשאל על הטענה כי בחורי ישיבה מגויסים לצה"ל, ולפי תגובתו, "אין אף בחור ישיבה שהולך לצבא, איזה בחור הולך? זה בלוף הכי גדול. אני לא מכיר, אתה לא מכיר. אין בחורים שעוזבים ישיבות והולכים. זה שקר וכזב. אנחנו צריכים להיות ריאליים במה שיש לנו, להיות ריאליים. הכל לא פרופורציונלי".

בעקבות הדברים תקף אמש עוד האדמו"ר מסאטמר: "הפגיעה היא בעיקר בישיבות הספרדיות שחלקן נסגרו בשנתיים האחרונות. מי התיר להפקיר נפשות ישראל? מי אמר שבחור ספרדי שלומד הוא פחות מבחור אשכנזי שלומד ולכן הוא כן צריך ללכת לצבא?".

באותה שיחה, אגב, חשף האדמו"ר כי הוא מתכוון להגיע לארץ אחרי החגים, ולעסוק בין השאר בנושא הגיוס.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *