האדמו"ר מסטאמר שלא הכרתם

ישנם רבים ה'ממתגים' את הרבי כמנהיג "קנאי",

אך רבים שוכחים את העוצמות של החסד והמנהיגות של הנתינה שהייתה אצל האדמו"ר – טורו של מאיר גרין

השבוע יחול יום ההילולא ה-40, של אחד המיוחד מגדולי הדורות, שריד לדור דעה, כ"ק מרנא הקדוש והטהור מסאטמאר זיע"א, לא ניתן לבטא במילים את עוצמת המהפכה אדירת הממדים אותה חולל לטובה ולברכה, וכל זה בעולם שומם שלאחר השואה האיומה, כאשר הפיץ והחדיר רוח של קדושה גאונות וחסד בעולם כולו.
מיד אחרי השואה, לצידם של מיעוט ניצולים שבורים ורצוצים חסרי כל מפוזרים ומפורדים. החלה לפתע לזרוח אור חדש על ציון – בדיוק כמו הניצולים שיצאו מתיבת נוח אחר המבול, היה בשעתו רבינו הקדוש מסאטמאר, כאילו עולם אחר נוצר כעת; תקופה חדשה ירדה לאוויר העולם.

אך יחד אם זאת נוצרו להם אתגרים קשים של המשך הקמת העולם היהודי, העם היהודי היה זקוק אז נואשות למנהיג רוחני, שירומם אותם מעפרות, וירומם אותם אל על, לעודדם ולהמשיך להוביל את האומה בעוז רוח, או אז – בתורתו רוחו נפשו ונשמתו קם הרבי מסאטמאר שרק זה עתה עבר את תלאותיה של השואה האיומה והארורה, אזר עוז 'המציא את החיים מחדש' והחל בונה מפיץ ומפיח רוח של תקווה חיים וחיות לשארית הפליטה, הלא המה הדורות שלנו כהיום. כשבמיעוט הנשאר לפליטה הרבי בונה את הנפשות הנשארים לפליטה להקים בית, לרצות להתחזק באידישקייט כבשנים עברו בהונגארין, מבקש הרבי לעשות ולהרבות פעלים.

גדול הדור גאון הגאונים בחסד, גדול הדור גאון הגאונים בתורתו וקדושתו.

רבינו הקדוש היה שליח משמים בתקופה שבה כולם הילכו להם שבורים ורצוצים חסרי כל, שבר על שברי רסיסים, עד כי בכל מקום היו נראים יהודים שבורים מתהלכים בייאוש מוחלט, חסרי עניין בחיים, וללא יכולת שיקום. קהילות ומשפחות שנהרגו והושמדו ברציחתם של העמלק הנאצים הגרמנים ימ"ש. מי שלא היה שם – לא יבין ולא יחוש את הטרגדיה לעם היהודי.

והנה הרבי פאר הדור קודש הקדשים רשכבה"ג הרבי מסאטמאר זיע"א, באחריות ובנחישות ברחמנות ובחסדים תורה וצדקות, ביד אומן מנווט את ספינתה המטולטלת של היהדות והיהודים לתקופה חדשה. כשהרבי מפיח רצון של חיים. דורש ומבקש בעוז ובגבורה בנחישות והתמדה כנגד רוחו של עולם שהיה מיואש – לשמור על הגחלת היהודית תורה ומצוות ללא פשרות כבימים עברו, הרבי נלחם בכל כוחו שאלו שניסו להמשיך את דרכה של אירופא בחיסולה של היהדות בניצול השבר היהודי ולהצמיח יהודים ללא יהדות היל"ת. בחסד וגשמיות הרבי ממציא ומפתח את המושג "חסד" באופן ובצורה חסרת תקדים. כשהרבי דורש ומחייב מכל אחד ואחד לסייע לזולתו ללא יוצא מן הכלל. ואף מחייב מיעוט עשירים גם הם לעשות חיל במצוות איסוף כספים לחסדים רבים ואף הרבי אינו מוותר מוסיף ודורש לקבל עוד ועוד כספי צדקה כשהרבי המאור הגדול משמש צינור רחב וגדול, אדיר ממדים, חוצה יבשות ואוקיינוסים מסביב לעולם. הרבי שולח להציל לבבות ולפתח עולם חדש.

יהודיפ ויהודים מאמינים בדרך ישראל סבא. אין ספור מעשים וסיפורים על צדקותו וגדלותו של הרבי זצוק"ל ובנוסף הרבנית מרת אלטע פייגא ע"ה אשת חיל בצדקותה שסייעה במסירות לרבי והוסיפה חיל בצדקה כדרכו של הרבי. כשנתקלים בחסיד סאטמאר – היכן שרק תגיע בעולם – הוא יקדם אותך בשאלה 'היכן אתה יושן?' 'האם אוכל לארח אותך בביתי?' ו'אם אוכל לזכות לסייע לך?' פלא פלאים, גאון הגאונים, הרבי מסאטמאר שהמציא את השיטה – חסד שבחסד עד שנראה קנאת צדקות תרבה גמילות חסדים.

כנאמר קנאת סופרים תרבה חכמה. שפיתח את השיטה למושג ושם דבר. דרך ביקור חולים, הכנסת כלה, תלמוד תורה, ישיבות, נזקקים, ונצרכים, כשידוע שהרבי לא השאיר ולא הלין כספי צדקה אף לא ללילה. כאשר הכל חולק בהידור וברוחב לב ומאור פנים עוד באותו היום. כמצוות היום. הדריך וחינך הורה והנחיל תורה ויהדות טהורה ומזוככת. די היה להביט בפני קדשו הטהורים זך ומזוכך בצלם אלוקים ולקבל קדושה יתירה, זיע"א.

לתגובות: [email protected]

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *