האו"ם אימץ החלטה ישראלית בנושא טכנולוגיות חקלאיות

חברות האו"ם אימצו ברוב קולות הצעת החלטה שיזמה ישראל בנושא "טכנולוגיות חקלאיות לפיתוח" המתיישבת עם מדיניות מזכ"ל האו"ם למיגור עוני ורעב בעולם. הליגה הערבית בחרה להימנע בהצבעה ולא להתנגד. מספר חסר תקדים של 130 מדינות החליטו להצטרף להגשת ההחלטה ובכך לרשום את שמן לצד מדינת ישראל בדברי ההחלטה.

ההצעה הישראלית נועדה לסייע בגישה ליכולות טכנולוגיות חקלאיות למדינות מתפתחות, ולאזורים מוכי בצורת ורעב. תוכן ההחלטה מגשים את קידום יעדי הפיתוח בר קיימא שמוביל מזכ"ל הארגון במסגרת תפקידו.

ההחלטה שאומצה היום מאפשרת להביא לביטוי את היכולות הישראליות בתחומי החקלאות, פיתוח שיטות השקייה וניהול מים, יצירת משרות לצעירים בתחום החקלאות, ועולה בקנה אחד עם שיתוף הפעולה רב השנים של מדינת ישראל עם מדינות אחרות, בעיקר ביבשת אפריקה. התמיכה הגדולה בהחלטה מעידה על חשיבותה והתועלת הצפונה בה למדינות רבות, בדגש על המדינות המתפתחות.

שגריר ישראל לאו"ם, דני דנון הודה למדינות שתמכו בישראל ואמר כי "הטכנולוגיות הישראליות הפכו את מדינת ישראל למעצמה עולמית של ידע וחדשנות התורמת למאמץ הגלובלי לפיתוח. המדינות שבחרו לא לתמוך זקוקות יותר מכל ליישום ההחלטה. בחירתן בשימור מניעים פוליטיים רק פוגעת בתושבים שלהם שצמאים לקדמה ולטכנולוגיות שבהצעה".

דנון הוסיף כי "העברת ההחלטה מוכיחה את כוחה של הטכנולוגיה לפרוץ גבולות ומחזקת את מעמדה בקהילה הבינלאומית".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *