האומיקרון כמו שפעת? "בן 38, מרגיש 83"

מומחה: "אין שום סיכוי שהאומיקרון מתנהג אחרת מהקורונה ולא נראה בקרב המחלימים ממנו תופעות של לונג קוביד. אני לא יודע באיזה היקף נראה אותם ומה עוצמת התסמינים ארוכי הטווח. בשפעת אין כזה דבר שאתה מחלים מהמחלה ופתאום שבועיים אחרי זה אתה מתקשה להתרכז ולישון ולזכור איך קוראים לך"

האם האומיקרון הוא שפעת? פרופ' הרץ חבר בצוות המחקר של מכוני הבריאות האמריקאים NIH) ) ועוסק במיפוי ובדירוג של הווריאנטים השונים אומר בראיון למקור ראשון כי "בדיוק בשבוע שעבר התפרסם מאמר שממש הראה את הנזקים הנוירולוגיים של אנשים שיש להם לונג קוביד וכיצד מוצאים פתולוגיה במוח עם פגיעות בתאים, בגלל שהמחלה לא רק נשימתית. להיבטים הלא נשימתיים של המחלה אין שום קשר לשפעת".

לדבריו, "אין שום סיכוי שהאומיקרון מתנהג אחרת מהקורונה ולא נראה בקרב המחלימים ממנו תופעות של לונג קוביד. אני לא יודע באיזה היקף נראה אותם ומה עוצמת התסמינים ארוכי הטווח. בשפעת אין כזה דבר שאתה מחלים מהמחלה ופתאום שבועיים אחרי זה אתה מתקשה להתרכז ולישון ולזכור איך קוראים לך".

"אם חשבתי שהקורונה הייתה קשה, עכשיו חטפתי שלבקת חוגרת.", כתבה אחת הגולשות ברשת. "בן 38, מרגיש 83." הוסיף גולש נוסף.

"זו ממש לא מחלה קלה", אומרת אורלי גולקלנג, סגנית עורכת מקור ראשון. "אני ואחת מהבנות שלי חטפנו את זה בצורה בהחלט לא קלה ואני חטפתי הכי קשה. זה אומר להתעורר משינה ממחסור באוויר. הלילה הצלחתי לישון רק בישיבה".

הכתבת איילת כהנא, שיתפה בחשבון הטוויטר שלה את תחושותיה: "ב״ה עברתי את זה ואני מוגדרת מחלימה, אבל החולשה היא מטורפת. מאה מטר של הליכה ואני מרגישה כמו אחרי חצי מרתון. ‏כאילו ונעלמו לי כל המחסנים בדם ובשרירים – הברזל, המינרלים, החלבונים. הגוף השתמש בכל המאגרים להילחם בנגיף".

אמציה וילק ובני משפחתו נדבקו גם הם באומיקרון. "קיבלנו את המחלה יחסית קל, לי היו יומיים של חום נמוך, כאב גרון ושיעול. לשאר בני הבית רק שיעול. הבעיה היא שמאז יש לי תופעות שלא עוברות: גלי עייפות לא מוסברים, פעמיים ביום בערך וטעם מוזר בפה אחרי שתיית קפאין. אני ממש אוהב קוקה קולה ולא מסוגל לשתות עכשיו. גם קפה שחור או נמס פשוט מגעיל אותי", סיפר למקורו ראשון.

אורית, תושבת המרכז ומחוסנת כמו יתר המרואיינים בכתבה, מספרת למקור ראשון כי "תחושות שהגוף אף פעם לא הכיר. מיום חמישי מרגישה זוועה. כל בדיקות האנטיגן יצאו שלילי ורק של אתמול בערב יצאה חיובית. אבל היה לי ברור שזה זה, כי באמת שפעת זה ממש לא. כאבי גרון, צינון מוגזם, כאבים בצלעות, חום. אם ככה מרגישים מחוסנים שחוטפים את זה, אני לא רוצה לדמיין איך מרגיש מי שלא מחוסן וחוטף את זה".

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. על מי שמקבל את האומיקרון קשה עם עייפות וכאבים וכד' זה המחוסנים

    כ

    כ |
    הגב