האזינו: חיים ולדר מספר על הספר החדש ה'חידודון'

בסוף השבוע הקרוב, יצא ממכבש הדפוס הספר שנכתב במשך כ – 10 שנים, ע"י שדרן רדיו 'קול ברמה' שר השמחה עמי מימון. הספר, מכיל כ – 750 שאלות בקרוב ל – 300 עמודים. ועוסק בשאלות תורניות שנשאלו במשך השנים בתכנית 'חידודון'

בסוף השבוע הקרוב, יצא ממכבש הדפוס הספר שנכתב במשך כ – 10 שנים, ע"י שדרן רדיו 'קול ברמה' שר השמחה עמי מימון. הספר, מכיל כ – 750 שאלות בקרוב ל – 300 עמודים. ועוסק בשאלות תורניות שנשאלו במשך השנים בתכנית 'חידודון'.

האזינו לראיון של חיים ולדר אצל עמי מימון בחידודון:


על ההוצאה, הופקד הסופר חיים ולדר, שלא הסתיר את התרגשותו בשידור להוציא את הספר הזה, "מאוד התרגשתי להוציא את הספר הזה, ואני רואה בו תחושת שליחות. זה ספר ראשון עם חוויה תורנית אמיתית, שיכול להתאים לכל שולחן שבת בישראל" אמר ולדר למימון בשידור בתכנית 'חידודון' ברדיו 'קול ברמה'.

"זהו הספר הראשון שלך, וההתרגשות היא פי כמה וכמה, אני בחנוכה הקרוב יוציא את הספר ה – 62, אולם, הספר הזה יש בו משהו מיוחד". הוסיף הסופר חיים ולדר.

את הספר, הגיה בידיו הקדושות מרן ראש הישיבה הגאון הגדול הרב מאיר מאזוז שליט"א, והוא מלווה בהסכמותיהם של גדולי ישראל, ובכללם מרן ראש הישיבה הגר"מ מאזוז, מרן הראשון לציון הגאון הרב שלמה משה עמאר רבה של ירושלים, הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו, חבר מועצת חכמי התורה הרב שמעון בעדני, ועוד.

את הספר ניתן יהיה לרכוש ברשתות חנויות הספרים; סטימצקי, דני ספרים, אור החיים, יפה נוף.

כך כתב המוציא לאור, הסופר חיים ולדר בהקדמתו לספר: 'זכות גדולה לי, להוציא לאור את ספרו הנפלא של האיש היקר והאהוב, הרב עמי מימון. "חידודון".
אני רואה בספר זה, ספר תורני לכל דבר ועניין. מפני שהוא מקיף את כל מקצועות התורה, הש"ס, הזוהר, ההלכה, המוסר, הראשונים והאחרונים, פשט, רמז, דרש וסוד.
למען האמת, הכינוי "ספר חידות" אינו מגדיר באמת את עוצמתו של הספר. שכן, אין מדובר בספר של צחוק ושעשוע, אלא דרך מדהימה למשוך את הקורא הצעיר והמבוגר לקנות ידע אדיר אשר הוא מנת חלקם של רבנים וגאונים, וכל זאת בדרך קלה נעימה וחביבה.
ואל יאמר הקורא שדברים אלה הם ביטול תורה, ובמקום זאת ניתן ללמוד עוד דף גמרא, או פרק בשולחן ערוך או ברמב"ם, שכן ראינו הרבה מרבותינו גדולי האומה שהוציאו ספרים של חידות.
למעשה, בספר חידות זה, צועד הרב עמי מימון, בדרכם של גדולי עולם שהפיצו תורתם גם באמצעות ספרי חידות, שהידוע בהם הוא הגאון רב יוסף חיים זיע"א, בעל ה"בן איש חי" בספרו "אמרי בינה", ספר "דברי הימים וחידותם" של הרב אפרים זאנוויל וכן "ספר החידות של רבי יצחק יעקב גורדון זצ"ל.
ולהבדיל בין חיים לחיים, מרן רבי מאיר מזוז שליט"א, ראש ישיבת "כסא רחמים" המעטירה בספריו "אסף המזכיר" ו"סנסן ליאיר" הרבה להביא חידות יפות כאשר יחזה הקורא.
מה הביא אותי אל הרב עמי מימון, לבקשו להוציא את חידותיו בספר ולהקדיש זמן רב בהוצאתו לאור בצורה מפוארת ומושקעת?
זה גם האיש וגם עשייתו הברוכה.

את הרב עמי מימון אני מכיר כמעט שני עשורים. כינויו "שר השמחה", הוא כינוי מדוייק. האיש מביא שמחה רבה למאות אלפי אנשים, החל מכל מי שנמצא בקרבתו, וכלה באלה שזוכים לשמוע אותו מעל גלי האתר. לא ראיתי אנשים רבים בעלי עין טובה אישיות נוחה ומידות טובות כהרב עמי מימון, ועליו ניתן לומר "אשר כל מי שהכירו – אהבו".
כמאזין קבוע של תכנית החידונים שלו, מצאתי כי יש בהם למשוך את הלב של אנשים פשוטים כמוני לצלול בים של ידע בתורה בש"ס בהלכה במוסר בראשונים ובאחרונים.
את החוויה שלי רציתי להעביר לכל בית בארץ ובעולם. ולכן אני שמח בזכות שניתנה לי לקבל את אוצר הידע הזה מידיו של הרב עמי מימון ולהוציא את ספרו הראשון לאור.
כולי תקווה שספר חידות זה, שכולו ידע בהיקף נדיר, יהיה הראשון בסדרת ספרים שיוציא אי"ה האיש היקר הזה'.

האזינו לראיון של חיים ולדר אצל עמי מימון בחידודון:

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *