האם אל על ניצלה מפשיטת רגל?

נכון לעכשיו, מצויים בחל"ת כ-6,100 עובדים

לאחר מו"מ ממושך בהובלתם של יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, ויו"ר איגוד עובדי התחבורה, אבי אדרי, נחתם הסכם ההתייעלות שנוגע לסקטור הטייסים בחברת אל על. ההסכם כולל שורת צעדים שיאפשרו לאל על להתייעל בהיקף של 105 מיליון דולר בשנה.

ההסכם משלים את רצף ההסכמים שנחתמו בשבועות האחרונים עם יתר הוועדים בחברה, בהם דיילים, תחזוקה ומינהלי, ומניח את התשתית לאישור מתווה הסיוע להצלת החברה, באמצעות הלוואה בערבות המדינה והנפקת מניות לציבור. תוקף הסכם זה, בדומה להסכמים בסקטורים האחרים, יהיה במקביל ולמשך תקופת ההלוואה שתקבל אל על.

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד אמר: "אל על היא נכס אסטרטגי חשוב למדינת ישראל ומאז פרוץ המשבר, קיבלתי החלטה שאני כיו"ר ההסתדרות אעשה הכול למען הצלת החברה ולמען אלפי עובדיה. הגענו לנקודת הכרעה במו"מ – להציל את החברה או לתת לה למות.

רק לאחרונה דווח כי ישנו איש עסקים חרדי מארה"ב שמתעניין ברכישת החברה על חובותיה.

ייתכן והסכם זה יגרום לירידת הנושא מעל השולחן ואל על לא תימכר.

במקביל, מודיעה החברה, כי החליטה, בין היתר, נוכח המשך המגבלות ביחס לחובת הבידוד החלה על נוסעים נכנסים לישראל ולאיסור כניסת זרים לישראל, להאריך את משך ההפסקה הזמנית של טיסותיה כאמור, עד ליום 31 באוגוסט 2020. יצוין כי נכון למועד זה, מבצעת החברה פעילות מטען מצומצמת.

כמו כן, מעדכנת החברה כי החליטה על הארכת מועד החל"ת, זאת עד ליום 31 באוגוסט 2020. נכון לעכשיו, מצויים בחל"ת כ-6,100 עובדים של החברה וחברות בנות שלה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *