האם בקרוב נתחבר כולנו לרשת חלוקת הגז הטבעי?

משרד האנרגיה, בשיתוף משרד האוצר, ממשיך לעודד את חיבור הצרכנים לרשת חלוקה הגז הטבעי ומודיע: 100 מיליון ₪ יוקצו לחברות החלוקה במסגרת הפעימה השנייה של תוכנית ההאצה, זאת במטרה להביא לחיבורם של צרכנים נוספים לרשת החלוקה.

פעימה זו כוללת 3 חלקים מקבילים ומשלימים, בדומה לפעימה הראשונה של התוכנית.

לפי החלק הראשון, רובם המוחלט של ה-100 מיליון ש"ח יוקצו למענקים לפריסת קווים, לצורך האצת הפרישה וחיבור צרכנים. המענק יינתן בהתאם להתקדמות הביצוע, כאשר חלק מהסכום מוגדר כבונוס והוא יוענק לחברה בעת השלמת כל הקווים ברשימה.

החלק השני של הפעימה כולל מענק להגדלת ספיקות והוספת יתירות משמעותית לרשת החלוקה, מהלך שיכפיל את הקו המתוכנן לפרויקט 3700 בת"א ויאפשר את חיבור השכונה לרשת חלוקת הגז הטבעי.

החלק השלישי של הפעימה כולל מענק להקמת תחנות הפחתת לחץ (PRMS), מה שיפחית את עלות חיבור הצרכנים לרשת החלוקה וישפר את יתירות המערכת.

על מנת לזרז את חברות החלוקה להגיש את הצעותיהן בזמן ולהגדיל את הסיכוי שלהן לזכות במענקים, קובע המשרד בפעימה זאת שלושה מועדים אפשריים להגשת ההצעות במתכונת של "כל הקודם זוכה", כך שככל שחברה תגיש את ההצעה מוקדם יותר – כך יגדלו סיכוייה לזכות במענק.

פעימה זאת הינה במסגרת התוכנית להאצת חיבור צרכנים לגז הטבעי, במסגרתה מעניקים משרד האנרגיה ומשרד האוצר 600 מיליון ₪ להאצת חיבור צרכנים לגז הטבעי ו-100 מיליון ₪ להקמת תחנות תדלוק בגז טבעי. התוכנית תקדם את החיבור לתחנות התדלוק, תשפר משמעותית את יתירות המערכת, תאיץ את פריסת רשת החלוקה ותאפשר חיבור של מאות צרכנים לגז הטבעי, על שלל יתרונותיו הכלכליים והסביבתיים כאחד. חיבור המפעלים יביא לתועלות משמעותיות למשק הישראלי, הנאמדות בכ-800 מיליון ₪ בשנה.

במסגרת הפעימה הראשונה של תוכנית ההאצה, כבר הוענקו כ-200 מיליון ₪ לחברות החלוקה.
עד כה, חוברו בסה"כ 121 צרכנים: 73 לרשת החלוקה, 40 לרשת ההולכה ו-8 לגט"ד (גז טבעי דחוס) ונפרשו כ-360-370 ק"מ של צנרת לחלוקת גז טבעי.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *