האם ההתכתבות המביכה של גנץ תיחשף לפני הבחירות? בכיר השב"כ רומז

"מה באמת יודע המודיעין האיראני על גנץ?", כותב דיכטר. "בין מתי המעט שיודעים, נמצאים ראשי כחול לבן. מבחינתם הבחירות צריכות להתקיים היום, שכן הם יודעים שבשבוע הקרוב עלילות גנץ ואיראן עלולות לצאת ולהגיע לציבור המצביעים. ואלה, המצביעים והעלילות, יפגעו קשות בכחול לבן."

בשרשרת ציוצים רמז הערב סגן ראש השב"כ לשעבר וסגן שר הביטחון על תעלומת המסרונים והחומר החשאי במכשיר הפלאפון של בני גנץ שדלף לגורמים עויינים. רבות נכתב על הקשרים האישיים שיש לגנץ – קשרים שיכולים להביך אותו קשות באם גורמי הביון של איראן אכן עלו על ההתכתבות המביכה וחסרת האחריות של בני גנץ , אבל הערב רומז דיכטר על הטלטלה שיכולה להיות בצמרת במידה והמידע אכן ייחשף.

"מה באמת יודע המודיעין האיראני על גנץ?", כותב דיכטר. "בין מתי המעט שיודעים, נמצאים ראשי כחול לבן. מבחינתם הבחירות צריכות להתקיים היום, שכן הם יודעים שבשבוע הקרוב עלילות גנץ ואיראן עלולות לצאת ולהגיע לציבור המצביעים. ואלה, המצביעים והעלילות, יפגעו קשות בכחול לבן." הוא סבור..

לטענת דיכטר, "הרבה כח משקיעים לפיד ובוגי ואשכנזי כדי להחזיק את המכסה צמוד לסיר אשר בו מבעבעת עיסת גנץ.אם נסתמך על דברים שכתב יואב יצחק, הרי שזה נראה כמו קצה הקרחון של סיפור המעשה :״גנץ נמנע מלעדכן את אנשי הביטחון בדבר התכנים האמיתיים והמביכים ששלח או קיבל באמצעות ישומונים (אפליקציות) שונים בהם השתמש. הסתרת המידע, מעוררת שאלות קשות בדבר אופן התנהלותו ושיקול הדעת שלו. גנץ נתון עתה לסיכון אמיתי של סחיטה, במיוחד בתקופה שהוא מכהן בתפקיד יו״ר כחול לבן ומוצב כמועמדה לראשות הממשלה. כמו כן מעוררת ההסתרה חשש, שמא מידע זה חשוף בפני גורמים עוינים" .

דיכטר ממשיך ומפרט על הסיכון הגדול, "אפשר לבחון את ההשלכות ובעיקר את הסיכונים מכל זה, במספר מימדים :המימד הראשון, הוא הסחיטה. את שיקוליו של גנץ, ימהל המודיעין האיראני בחומרים מביכים מתוך מה ״ששתו״ ממכשיריו. המימד השני, הוא גנץ עצמו שיודע כי מעל ראשו מתנוססת חרב שמאיימת עליו. כל אימת שיעסוק בנושאים רגישים, יזכירו לו האיראנים שיש דברים רגישים יותר…"

"המימד השלישי הוא עצם העובדה שרק גנץ יודע מה למען השם יכולים היו האיראנים לשאוב ממכשיריו. איזה חומרים רגישים ומביכים הוא החזיק." מסיים דיכטר את הפסוט שאיך לא – זכה לתגובות רבות בעיקר מהפיד השמאלי שזעם על הדברים.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *