האם הוא בדרך חזרה?

קיבל הצעה מנתניהו לחזור לתפקיד ניהולי בכיר במאבק בקורונה

משה בר סימן טוב, מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר, בראיון למהדורה המרכזית בערוץ 12 מדבר לראשונה בפתיחות על משבר הקורונה שמדינת ישראל ניצבת בפניו ממש בימים אלו.

על חזרת מערכת החינוך מוקדם מדי:

"הילדים התערבבו בחוגים ואחרי הצהריים בהסעות. התחלנו לנהל משא ומתן עם הווירוס והוא לא אוהב שמעגלים פינות. 200-300 עובדי הוראה בכל הארץ ומסתובבים. אם לא שומרים על הכללים הווירוס תוקף".

על החששות בגל הראשון:

"חששתי בגל הראשון שמספר המתים יכול להגיע ליותר מ-5,000 ועכשיו יש תרחישים של מספרים גבוהים יותר. תרחישים קשים היו יכולים להתרחש אז ויכולים להתרחש היום. אם נגיע לחורף עם עלייה במספר החולים הקשים אז מערכת הבריאות לא תדע לתת את המענה והמספרים יעלו".

על מערך החקירות אפידמיולוגי שהיה חסר בתקופתו וחסר אף היום:

"מערך חקירות הוא דבר חשוב וגייסנו עשרות ואז מאות אנשים", הוא מסביר. "אבל גם המערך הטוב ביותר לא יאפשר לנו לחזור לשגרה שהיא לא שגרת קורונה. גם בעשרות חולים נאבד שליטה על המחלה. אנחנו מסתכלים על הדבר הזה כעל עגל זהב. אין דבר כזה ניסים".

על תכנית הרמזור של גמזו:

"אני מתקשה לראות את מתווה הרמזור עובד. אדם שגר בבני ברק לא ילך למסעדה ברמת גן? הסייעת של הבן שלי בשכונה הירוקה בירושלים והיא מגיעה משכונה אדומה, לא תבוא לעבודה?".

בנוסף היום מתפרסם כי בר סימן טוב קיבל הצעה מנתניהו לחזור לתפקיד ניהולי בכיר במאבק בקורונה והוא שוקל לקבל את ההצעה.
ההצעה לבר סימן טוב באה על רקע היחסים העכורים בין רה"מ ובין גמזו, שבשיאם התעלם נתניהו מהמלצת הפרויקטור, ועפ"י גורמים, התייחס אליו בזלזול מופגן בקבינט.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *