האם הנגיף "ברח" מהמעבדה בעיר ווהאן? ד"ר דרור מנור

דרישתו של נשיא ארה"ב מסוף חודש מאי לקבל בתוך תשעים יום דו"ח מודיעיני מפורט שיעסוק בשאלה החשובה האם מקור נגיף הקורונה הוא אכן במעבדה בעיר והאן, העלתה את המתיחות בין סין לארה"ב לשיא חדש שלא היה כמוהו לעולם, אפילו לא במהלך תקופת נשיאותו של דונלד טראמפ.

לאחרונה אנו עדים למתיחות שיא בין ארה"ב וסין לאחר שהנשיא ג'ו ביידן הורה לבדוק אם נגיף הקורונה "ברח" מהמעבדה בעיר ווהאן. הוראתו של הנשיא האמריקאי הרגיזה מאוד את סין שקברניטיה טוענים כי הנגיף הקטלני התפרץ בארה"ב ולא בסין. אין ספק כי סוגיית הקורונה היא אחד הנושאים הרגישים ביותר בתוך מערכת היחסים הסבוכה שבין שתי המעצמות האלה.

דרישתו של נשיא ארה"ב מסוף חודש מאי לקבל בתוך תשעים יום דו"ח מודיעיני מפורט שיעסוק בשאלה החשובה האם מקור נגיף הקורונה הוא אכן במעבדה בעיר והאן, העלתה את המתיחות בין סין לארה"ב לשיא חדש שלא היה כמוהו לעולם, אפילו לא במהלך תקופת נשיאותו של דונלד טראמפ.

ווהאן היא העיר שבה התפרץ הנגיף הקטלני לראשונה, וממנה הוא החל להתפשט לכל העולם וגבה כמות אדירה של קורבנות. עד היום מדינות רבות סובלות רבות ממגפת הקורונה, במיוחד בקרב מדינות העולם השלישי. הנשיא הקודם טראמפ העלה כבר בשנה שעברה את התיאוריה הגורסת כי נגיף הקורונה יוצר במעבדה בעיר ווהאן. דבריו של הנשיא לשעבר נשמעו אז כמו עוד אחת מתיאוריות הקונספירציה ההזויות שהיו כה אהובות עליו, אבל לאחרונה נוצר מצב שבו הנשיא הנבחר ג'ו ביידן החליט לקחת את התיאוריה הזו ברצינות רבה ולחקור אותה לעומק.

בשבוע האחרון של חודש מאי פורסם לראשונה דו"ח מודיעיני מפורט שבו נכתב כי מספר חוקרים במכון ווהאן לווירולוגיה חלו בקורונה במהלך חודש נובמבר 2019 ונאלצו להתאשפז במהרה בבית-החולים. מספר שבועות לפני כן קיבל ביידן מידע מודיעיני מסווג ביותר בנושא זה, והוא החליט לבקש מכל זרועות המודיעין בארה"ב להכפיל במהרה את המאמצים על מנת להצליח לגלות באיזה מקום התפרצה מגפת הקורונה, אשר גבתה אינספור קורבנות ברחבי העולם.

חשוב לציין כי לאחרונה מתווספות עוד ועוד עדויות אל ההדלפות המודיעיניות, ביניהן עדויות של בעלי תפקידים בכירים במרכז לבקרת ומניעת מחלות בארה"ב. לפי אותן עדויות סביר מאוד להניח כי נגיף הקורונה "ברח" בטעות מהמעבדה בווהאן. ביידן מתייחס ברצינות רבה לעדויות השונות, ואף אמר לאחרונה כי הוא ביקש מקהילת המודיעין האמריקאית להכפיל את מאמציה על מנת להגיע למסקנה חד משמעית בכל הקשור ל"בריחת" הנגיף מווהאן למדינות נוספות בעולם.

הנשיא ביידן לחץ על קהילת המודיעין האמריקאית לפעול בשיא הכוח גם בשל העובדה שהממשל בסין סירב בכל תוקף לשתף פעולה עם חקירת ארגון הבריאות העולמי. הממשל הסיני טוען לאחרונה כי הנגיף התפרץ בארה"ב ולא בסין. קברניטיה של סין טוענים כי מטרתה היחידה של ארה"ב היא להעביר את ההאשמה ממנה למדינות אחרות בכל הקשור להתפרצות הקורונה בעולם.

אין ספק כי מדובר בשיא חדש במתיחות בין ארה"ב לסין. סביר להניח כי מתיחות זו רק תלך ותחמיר ככל שיזרמו עדויות והדלפות נוספות הקשורות ל"בריחת" נגיף הקורונה מהמעבדה בווהאן. ייתכן כי קהילת המודיעין האמריקאית תשלים בקרוב את חקירתה. הפעילות האינטנסיבית של זרועות המודיעין האמריקאיות ראויה לציון, כאשר הנשיא ביידן נותן אמון מלא בארגונים אלה. הוא נחוש להוכיח לעולם כולו את האמת על פרוץ המגפה. הרי ברור לכל כי הממשל בסין עושה כל מאמץ להסתיר את האמת. השלטונות במדינה הענקית עשו כל מאמץ להעלים עדויות ומידע מהעולם כולו מפרוץ המגפה ועד היום. עד היום לא ידוע למדינות העולם מה גרם לנגיף האיום הזה לצאת מסין ולהתפשט לכל העולם. על כן, נשיא ארה"ב מנסה כעת לרכז את מיטב המאמצים כדי להצליח לענות על השאלה הסבוכה והמורכבת הזו.

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. הסינים אחראים למגפה!

    לא ברח יצא חופשי! הסינים סכנה ממשית לעולם כולו יותר מאיראן! חייבים לעצור אותם עכשיו אחרת סין תשלוט כלכלית וצבאית על העולם!

    אילנה |
    הגב
  2. ברח??? הוא יצא חופשי! הסינים הסכנה האמיתית הממשית לקיום האנושות!

    לא ברח, יצא חופשי! הסינים הסכנה הממשית הגדולה האמיתית להמשך קיומה של האנושות!

    אילנה |
    הגב