האם השר בנט פיצח את הקורונה?

"אנחנו רואים את האור"

גם בימים אלו, כאשר השרים המכהנים אינם בטוחים מה יהיה תפקידם בהמשך, ממשיך שר הבטחון נפתלי בנט, לעמול קשה על נושא הקורונה, או יותר נכון- המלחמה בקורונה, לדבריו: "אני עובד מ-7 בבוקר ועד 2 לפנות בוקר כדי להילחם במגיפה, אנחנו רואים את האור".

בנט אשר הינו בעל עבר עשיר בתום ההייטק, הצליח לרתום מספר חברות מהתחום, אשר יחדיו פתחו תוכנה שמשתמשת בבינה מלאכותית ותוכל לאתר חולי קורונה בהסתברות גבוהה.

כך לדברי השר: "הקמנו במשרד הביטחון בשיתוף עם צה"ל וחברות אזרחיות מערכת מידע מרכזית, שלתוכה "נשפוך" את כל המידע. לכל אזרח ישראלי יהיה מעין "ציון הידבקות" בין 1 ל10 אשר מתאר בכל נקודת זמן את הסבירות שאותו אזרח נושא את נגיף הקורונה". עוד מוסיף השר: "המערכת מתעדכנת בזמן אמת. ייתכן שאתמול הציון שלי היה 5.6 וכעת הוא זינק ל-9 בגלל שביקרתי במכולת אשר 2 נשאים אחרים ביקרו בה בימים האחרונים".

בהתייחסותו לאופן הפעולה המוכר יותר שהתרגלנו אליו,חקירת החולה, לגבי היכן היה ומתי, אומר בנט: "בתחילת הופעת הנגיף, משרד הבריאות קיים חקירה אפידמיולוגית פרטנית לכל חולה וחולה. אחר כך הוסיפו את האיכון הסלולרי של חולים. עם זאת, בשלב הנוכחי עם העלייה הדרמטית במספר הנדבקים היומי, לדעתי, אין למערכת הבריאות יכולת לקיים זאת. המספרים גבוהים מדי. זהו תהליך ידני ארוך ומסורבל".

בנט שופך קצת אור על המערכת: "המערכת הזו היא המוצר האזרחי הראשון של NSO, אשר מפתחת מוצרי סייבר התקפי לשימושים של גופי מודיעין וממשלות. הכלי בו נעשה שימוש אינו כלי מעקב, לפי פרסום בעיתון בלומברג, שחשף את המערכת לפני כשבועיים. לפי הדיווח, לא מדובר בכלי מעקב אלא במערכת ניתוח דאטה, שאליה צריכים להיות מוזרמים נתונים מתוך מערכות אחרות. לפי הדיווח, כתריסר ממשלות כבר החלו בניסויים עם המערכת".

אז מדוע עדיין מחכים? "המערכת מוכנה להפעלה. יש לקבל אישור משפטי להפעלת המערכת, לדאוג לבקרות ראויות על פרטיות, לחבר אותה למערכת הבריאות ולהזין אותה בכל הבדיקות ובכל התוצאות. בכל רגע נתון, נזמן לבדיקות את האנשים בעלי הסבירות הגבוהה להדבקה. ככה פשוט".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *