האם יוטל מכס על מסיכות עם פילטר או שסתום?

הדבר עלול להביא לידי הקטנת ההיצע הקיים ולזינוק במחירי המסכות

במכתב ששלחה הבוקר ח"כ איילת שקד, ליו"ר ועדת הקורנה ח"כ עופר שלח, הביעה שקד התנגדות נחרצת להטלת מכס רטרואקיטבית על מסכת פנים הכוללות שסתום או פילטר והתריעה מפני עליית מחירים אשר תחריף את המחסור במסכות ותפגע בתמריץ של יבואנים להמשיך ולייבא את המסכות לישראל.

שקד החברה בוועדת הקורנה בכנסת כתבה במכתב ליו"ר הועדה: "ביום חמישי שעבר הוציא המעריך הראשי בהנהלת המכס הנחיית סיווג, שלפיה מסכות פנים הכוללות שסתום או פילטר לא יסווגו כמסכות רפואיות או כמוצרי טקסטיל אחרים הפטורים ממכס, אלא כמסכות גז – ולכן יהיו בסיווג שחייב במכס של 8% ולא פחות מ-42 אגורות ליחידה. 

המשמעות המעשית היא הטלת מס רטרואקטיבי על יבואנים שכבר שיחררו סחורות במכס וצפויים לקבל הודעות חיוב לתשלום הפרשי המסים כתוצאה משינויי סיווג, בתוספת ריבית, הצמדה וקנסות פיגורים. 

מעבר לכך שהטלת מס רטרואקטיבי בתקופה רגישה שבה שוררת אי ודאות רבה היא בעייתית בלשון המעטה – הטלת מכס על מסכות אלו תוביל להחרפת המחסור, לפגיעה בתמריץ של יבואנים להמשיך ולייבא את המוצר לישראל, להקטנת ההיצע הקיים ולזינוק נוסף במחירי המסכות, שכבר גבוהים ממילא".

שקד הוסיפה: "בתאריך ה-16.4 קיימנו דיון בוועדה על הצורך בפיקוח על מחירי המסכות כתוצאה ממחירן הגבוה. בשוק המבוסס כמעט כולו על יבוא, השתת עלויות נוספות על היבואן תוביל להחצנת עלויות ולהטלת קושי נוסף על יבואנים בשוק תחרותי ממילא". 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *