האם לחטא את מוצרי המזון שרכשתם?

ממה להיזהר ברכישת מזון בכדי להקטין את סיכויי ההדבקה?

בימים אלו אשר כל יציאה ויציאה ממפתן הדלת נעשית לאחר שיקול ארוך' אין ספק שאחת היציאות שכולנו בטוחים שהיא חשובה' היא היציאה לרשתות השיווק בכדי לרכוש מוצרי מזון.

אך כאן נשאלות השאלות הבאות: האם עדיף להזמין און ליין ולהימנע מלהגיע פיזית לרשת השיווק? מה לעשות עם המצרכים שקנינו? לחטא? האם להשאיר מחוץ לבית? ועד כמה באמת ישנה סכנת הדבקה כשאנחנו רוכשים מוצרי מזון.

המיקרוביולוגים ברחבי העולם טוענים כי נכון לעכשיו אין ראיות לכך שהנגיף עובר במזון. הסיכון הגדול ביותר להדבקה נובע מהימצאות בסביבת אנשים אחרים בזמן הקניות. זוהי נקודת המוצא החשובה שעלינו לדעת.

האם עדיף להזמין להגיע פיזית לחנות או להזמין?

התשובה הוודאית לכך שבמידה ואתם יכולים להעדיף את ההזמנה על פני ההגעה הפיזית שכן שירותי משלוחים מצמצמים באופן דרמטי את הצורך של הלקוח לבוא במגע עם אנשים אחרים אין מגע בשעת התשלום המצרכים נארזים במקום אחר ומונחים מחוץ לדלת. וכן למרות זמן ההמתנה הארוך במיוחד היום לקבלת המשלוח זה עדיף.

האם כדאי להשאיר את מצרכי המזון מחוץ לבית למספר שעות או ימים?

בפירוש לא. ישנם לא מעט מוצרים רגישים, כמו מוצרי חלב, בשר ודגים, ואפילו פירות וירקות רבים, שעלולים להתקלקל אם מחזיקים אותם ללא קירור. ולמעשה השארתם ללא קירור במקרה הטוב יגרום לאובדן הכסף במקרה הרע יכול לגרום לבעיות קשות אח"כ בקיבה.
יחד עם זאת כדאי לדעת כי הנגיף שורד זמן לא מועט על משטחים, אבל מאבד בהדרגה את פעילותו בטמפרטורת החדר.

האם חשוב לחטא את האריזות שהמצרכים היו בהן?

אם אתם חוששים שהשקיות, הקופסאות או העטיפות של המוצרים מזוהמות, טפלו בהן כרגיל ובסיום שיטפו ידיים היטב בסבון, או חטאו אותן בג'ל אלכוהול בריכוז של 60 אחוז ומעלה אם אין לכם מים זורמים בהישג יד. שטיפת ידיים היא דרך מומלצת לשמור על הבריאות גם כשאין מגפה עולמית.

האם לשטוף פירות וירקות בסבון?

אסור בשום פנים לשטוף מזון בסבון. סבון לא נועד לטיפול במזון, אלא לשטיפת ידיים או כלים. בליעת סבון כלים עלולה לגרום לבחילות, הקאות ושלשולים. סבון ידיים עלול לגרום בעת בליעתו גירוי קל במערכת העיכול, בחילות, הקאות, שלשולים וכאבי בטן.

האם בטוח להשתמש בסלים רב-פעמיים?

מומלץ מאוד, גם בלי שום קשר למגפה הנוכחית, לשטוף מדי פעם את הסלים. חשוב להדגיש כי אי אפשר לשלול את האפשרות שסל כזה יזדהם בחיידקים ונגיפים במהלך הקניות, אפשר לשטוף היטב את הסל ויש להקפיד על שטיפת ידיים יסודית.

איך ניתן לצמצם את סכנת ההידבקות בזמן הקניות?

לאנשים רבים אין ברירה אלא ללכת למכולת גם בימים אלה. רצוי שרק אדם אחד בכל משק בית יבצע את הקניות, לא רק מפני שכך מקטינים את החשיפה של בני הבית לסביבה לא מבוקרת, אלא מכיוון שכך יצטמצם גם המספר הכולל של האנשים המגיעים לחנויות.

מחקר שפורסם לאחרונה בכתב העת לרפואה של ניו אינגלנד מצא כי הנגיף יכול לשרוד יומיים-שלושה על פלסטיק ופלדת אל-חלד, עד 24 שעות על קרטון ועד ארבע שעות על נחושת. רצוי להיזהר מפני מגע במשטחים ברחבי החנות. ייתכן שאדם חולה השתעל וטיפות מדרכי הנשימה שלו, הנגועות בנגיפי קורונה, נחתו על המדף שבו נגענו.

בשעת הביקור בחנות יש לצאת מתוך נקודת הנחה שהנגיף זיהם בה משטחים. לכן מוטב לגעת בכמה שפחות דברים, ולהימנע מכל מגע באף, בפה ובפנים באופן כללי עד שתגיעו הביתה ותוכלו לשטוף היטב את הידיים. חלק מהמרכולים כיום גם מציעים כפפות וחומר חיטוי לידיים בכניסה, ומומלץ לחטא גם את הידיות של עגלות הקניות.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *