האם מחלימי קורונה יוכלו לצאת מהסגר?

פרפ' גרוטו: "נמצאים בקשר עם חברות טכנולוגיה ישראליות במטרה להביא לפתרון כזה"

יו"ר ועדת החוקה דורש ממשרד הבריאות להציג אחרי החג מתווה שיאפשר לאנשים שהחלימו מקורונה לחזור לפעילות ולסייע למשק ביציאה מדורגת מהסגר

יו"ר הוועדה ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה): "כ-200,000 איש עברו קורונה. נכון שאין בדיקה מדעית סופית שהם לא מדבקים אבל ברור שההסתברות שואפת לאפס. אם המדינה תבוא עם מתווה מסודר אפשר יהיה להעלות את ההשתתפות בכוח העבודה וכן להטיל פחות הגבלות ולאפשר עזרה בסיעוד, במקומות רווחה ונוספים.

אני פונה למשרד הבריאות לחשוב מחוץ לקופסה ודורש שיוקם צוות שיביא תכנית אופרטיבית איך מזהים את האנשים, האם אפשר לצייד אותם בזיהוי כתוב או מגנטי, אישור מרופא שאדם עבר קורונה. זה יעזור ליציאה מדורגת מהסגר. במשרדים בהם אנשים עברו את הקורונה הם יכולים להחזיק את המקום בלי שהענף ייפול. אם משרד הבריאות לא יציג מתווה ברור בדיון הראשון לאחר החגים, אתקע על זה ואעמוד על כך שיוצג מתווה וייצא לדרך. זה לא פתרון קסם והוא לא מלא אך יכול לעזור בחזרה לשגרה. לפני כשבועיים אישרנו חתימה דיגיטלית לאישורים רגולטוריים שונים. ישראל יכולה להיות הראשונה, מה גם שבמדינות אחרות אין סגרים מה שהופך את זה לחשוב עוד יותר בישראל".

פרופ' איתמר גרוטו, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות: "הרעיון חשוב אך אין פתרון כזה בעולם, כולל במדינות עם הרבה אזרחים בריאים. מעבר לבדיקה, הבעיה היא הקושי הטכנולוגי למנוע זיופים ויצירת זיהוי חד-חד ערכי. אנחנו נמצאים בקשר עם חברות טכנולוגיה ישראליות במטרה להביא לפתרון כזה. זה לא יוכל להיות מוכן בשבוע שבועיים אך נציג מתווה שאנחנו מקדמים בנושא".

👇 קרדיט סרטון: דוברות הכנסת

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *