האם מרב מיכאלי תסכים לשבת עם בנט? התשובה המפתיעה

מרב מיכאלי על ממשלה עם בנט וסער בוועידת הנדל"ן הלאומית של מקור ראשון: "לא חלום חיי, צריך לשים דברים שנויים במחלוקת בצד. לשאוף לגוש שיחליף את נתניהו"

יו"ר מפלגת העבודה ח"כ מרב מיכאלי התראיינה לכתבת הפוליטית של מקור ראשון עטרה גרמן במסגרת ועידת הנדל"ן הלאומית של העיתון. בראיון התייחסה מיכאלי לאפשרות שתשב בממשלה עם בנט וסער ("לא חלום חיי, אבל אנחנו צריכות וצריכים לשאוף לגוש שיחליף את נתניהו"), על מפלגת העבודה ("מפלגת מרכז שמאל שמעוניינת במדינת העם היהודי שיש בו שוויון"), על מפלגת כחול לבן ("סיימה את דרכה, מדינת ישראל צריכה להתקדם") ועל הבנייה ביו"ש ("הבעיה גם למשבר הדיור וגם לעתידה של מדינת ישראל וחיזוק הפריפריה")

יו"ר מפלגת העבודה ח"כ מרב מיכאלי התראיינה היום לכתבת הפוליטית של מקור ראשון עטרה גרמן במסגרת וועידת הנדל"ן הלאומית של העיתון. במהלך הראיון נשאלה מיכאלי כיצד תוכל לשבת בממשלה ביחד עם בנט וסער והשיבה: "זה לא חלום חיי ממשלה עם ימינה והתקווה החדשה. כמובן אין לי שום דבר באופן אישי, בטח לא נגד הציבור המצביעות והמצביעים, להיפך, אני מאוד מאמינה בזה שאנחנו חייבות להחזיר את מדינת ישראל להיות חברה אחת, מגוונת. מבחינה אידאולוגית יש בינינו פערים גדולים. העניין הוא שאין ספק שאנחנו צריכות וצריכים לשאוף לגוש שיחליף את בנימין נתניהו כראש ממשלה".

על הממשלה המועדפת עליה אמרה: "הממשלה המועדפת עליי היא ממשלת מרכז שמאל גדולה וחזקה. בבחירות הקרובות זה כנראה לא יקרה, וצריך לבחור מה הדבר החשוב ביותר. הדבר החשוב ביותר הוא להחליף את בנימין נתניהו כאש ממשלה, ולכן אני מאוד מקווה שיהיו מספיק מנדטים בשביל זה. אם יהיו מספיק מנדטים לקואליציית שינוי, אז כולם יצטרכו לעשות מאמץ, לשים הרבה דברים שנויים במחלוקת בצד ולייצר קואליציה לשיקום הדמוקרטיה".

על ההבדל בין העבודה למרץ והעובדה שמפלגת העבודה פנתה שמאלה בשנים האחרונות: "מפלגת העבודה מאז ומעולם הייתה בית גדול ופתוח עם מגוון דעות רחב. השאלה הזאת באה במסגרת המסע לכיווץ ולחיסול השמאל. מפלגת העבודה לא לקחה פנייה חדה שמאלה, מה שקרה זה שהימין הלך מאוד קיצוני ימינה. ההסתה כלפי השמאל, ההאשמה בשמאלנות כחטא ובגידה והפיכת המילה שמאל כמקבילה לקיצוניות ודבר רע, זה מה שקרה. מפלגת העבודה נשארה מפלגת מרכז שמאל שמעוניינת במדינת העם היהודי שיש בו שוויון. החזון הציוני המקורי זה מה שמפלגת העבודה מאמינה בו, בגלל זה היא נלחמת, בגלל זה החזרתי את מפלגת העבודה להיות גוף מרכזי על המפה הפוליטית. תמיד היה הבדל בי העבודה ומרץ. מרץ היא הצד השמאלי של המפה, מפלגת העבודה היא בית גדול ופתוח".

על השאלה האם על מפלגת כחול לבן לפרוש: "מפלגת כחול לבן סיימה את דרכה. היא עושה את כל הקמפיין שלה מתוך ממשלת נתניהו. מדינת ישראל צריכה להתקדם".

על הבנייה ביהודה ושומרון כפתרון למשבר הדיור: "אתם מקור ראשון אז הגיוני שתתרכזו ביו"ש, אבל יו"ש לא רק שהם לא הפתרון, הם הבעיה. הבעיה גם למשבר הדיור וגם לעתידה של מדינת ישראל ולחיזוקה של הפריפריה של מדינת ישראל. כי כל האנרגיה הולכת ליהודה ושומרון במקום לנגב ולגליל. יהודה ושומרון הם מקום שבסופו של דבר יצטרך להיות חלק מהפתרון הישראלי פלשתיני בצורה כזו או אחרת. בעוד שהנגב והגליל מאבדים אחיזה חשובה של גיוון מדינת ישראל וחיזוקה לכל האורך

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *