האם פוליסות חיסכון הם תחליף לקרנות

כל אדם המעוניין כיום להשקיע לטווח הקצר או הבינוני, יכול לעשות זאת באמצעות מספר דרכים: ניתן לחסוך כיום לטווח זמן מעין זה באמצעות השקעות בקרנות נאמנות, השקעות בקרנות אגרות חוב, השקעות בקרנות מנייתיות וכמובן: מוצר חיסכון חדש יחסית אשר נכנס לשוק: פוליסת החיסכון

על אף שיחסית למוצרי ההשקעה והחיסכון המוזכרים לעיל, פוליסת החיסכון הוא מוצר חיסכון חדש יחסית, הרי שהוא הולך וצובר תאוצה וכבר מנוהלים בו יותר מ30 מיליארד שקלים.

מהן פוליסות חיסכון

אם עדיין לא שמעתם על פוליסות חיסכון או בשמן האחר: "פוליסה פיננסית", הרי שמדובר במוצר חיסכון חדש אותו מציעות חברות הביטוח השונות. מוצר זה מיועד לחיסכון והשקעה לטווח זמן קצר או בינוני והוא מהווה כיום את האלטרנטיבה האידאלית בעיקר לקרנות נאמנות. המוצר מפוקח על ידי המפקחת על שוק ההון. קרנות הנאמנות לעומת פוליסות החיסכון מנוהלות על ידי הרשות לניירות ערך. ישנן כיום מספר פוליסות חיסכון בולטות בשוק. פוליסת החיסכון מהוות אמצעי חיסכון בלבד ללא אלמנט ביטוחי וניתן למצוא פוליסות שונות בדרגות סיכון שונות. הכספים בפוליסות החיסכון מנוהלים על ידי חברות הביטוח. להבדיל מהמוצר המרכזי של חברות הביטוח הלא הוא: חיסכון פנסיוני , פוליסות החיסכון אינן מכילות בהן הטבות מס משמעותיות מאוד, אך עדיין, היתרון הבולט שבהן הוא שאת המס על הרווח, ישלם החוסך רק כאשר הוא ימשוך את הכסף וכן, החוסך איננו ישלם מס על מעבר בין מסלול למסלול.

למה דווקא פוליסת חיסכון ולא קרנות?

בעוד שבהשקעה בקרנות נאמנות קיימת שקיפות מבחינת שער הקרן, בפוליסת החיסכון אין שקיפות שכזו ולרוב החוסך איננו יכול לדעת כמה מכיל החיסכון בכל שלב ושלב. למרות זאת, לא מעט אנשים מעדיפים כיום את פוליסת החיסכון ולא את הקרנות. מדוע? חברות הביטוח מצהירות כיום כי הרווח אותו ניתן להפיק מחיסכון בפוליסות החיסכון, הינו רווח משמעותי יותר מהשקעה בקרנות. היתרון בפוליסות על פני הקרנות כרוך בגמישות המעבר בין מסלול למסלול, מבלי שהדבר יחשב מימוש לצרכי מס. בקרנות לעומת זאת, אם תבחרו לעבור ממסלול למסלול, תאלצו למכור את הקרן הקיימת שלכם ולשלם עליה מס ורק לאחר מכן, לרכוש קרן חדשה המתאימה לרצונכם ולצרכיכם. כלומר: בפוליסת חיסכון אין תשלום מס על מעבר בין מסלול למסלול מכיוון שמעבר זה לא דורש מכירה ואילו בקרנות מעבר בין מסלול למסלול ידרוש פעולת מכירה ובשל כך, תשלם מס. לרוב דמי הניהול בפוליסות חיסכון יהיו נמוכים יותר מדמי הניהול של הקרנות.

לבחור בפוליסת החיסכון הנכונה

אם התלבטתם בין קרן נאמנות לבין פוליסת חיסכון והכרעתם לגבי פוליסת חיסכון, חשוב מאוד שתדעו שעל מנת שפוליסת חיסכון אכן תניב תשואה כל הכסף שלכם, עליכם לבחור את פוליסת החיסכון הנכונה, במסלול הנכון עבורכם. חברות הביטוח השונות מציעות כיום פוליסות חיסכון שונות ובטרם בוחרים את פוליסת החיסכון הרלוונטית, הרי שיש צורך לבחון היטב את הפוליסות שמציעות חברות הביטוח הפופולאריות ביותר בשוק כיום. ניתן להתייעץ עם אנשי מקצוע המכירים את התחום היטב, על מנת לקבל הכוון וייעוץ אודות פוליסת החיסכון המתאימה לצרכים הספציפיים שלכם.

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *