האם צה"ל ערוך לעימות חזיתי?

דיון סוער בועדת חוץ וביטחון

האם צהל ערוך לוגיסטית לעימות רב חזיתי?ועדת חוץ וביטחון שהתקיימה ביוזמת חה"כ סטרוק תמשיך ותקיים דיון חסוי.

יו"ר סיעת הציונות הדתית חה"כ אורית סטרוק בוועדת חוץ וביטחון בדיון בנושא "פגיעה ביכולת המבצעית של צה"ל במבצע 'שומר החומות' " שנערך בוועדת חוץ וביטחון אמרה " כשאנחנו מדברים על העדר היערכות נכונה וחוסר תפקוד תקין של צה"ל בתחום המובילים, בתחום הלוגיסטי – אנחנו מדברים על פגיעה ביכולת של צה"ל להילחם, ולנצח מערכה, בוודאי אם מדובר על מערכה רב-זירתית. כי כמו שאומרים "הצבא צועד על קיבתו", והחיילים הקרביים הטובים ביותר, התפקוד שלהם תלוי בסיוע הלוגיסטי שהם יקבלו, או שלא. יש פה כפל לשון, מצד אחד אלוף בצה"ל מכריז כי צהל לא יעביר את הכלים שלו דרך ואדי ערה ומצד שני הוא כן סומך על הנהגים הערבים שיתייצבו ויעזרו להעביר את הכלים, הרי גם אם הם ירצו – לא יתנו להם לבוא וראינו את זה ב'שומר החומות', אני לא מקבלת את הנימוק של האלוף תורג'מן ש"היה להם חג". חיילים יהודיים עלו על מדים והגיעו גם במלחמת יום כיפור, וגם בליל הסדר של חומת מגן."

"יש גבול כמה אפשר לרמות את עצמנו בשאלת ההזדהות הלאומית של מי שצה"ל מרשה לעצמו להסתמך עליהם, מה שקרה בשומר חומות פקח הרבה עיניים, מאוחר מידי כי מי שעיניו בראשו היה אמור הרבה לפני כן להכניס את האירועים האלה לתרחיש יחוס."

עוד אמרה חה"כ סטרוק על הנושא של הסתמכות על ערביי ישראל: "יש היום קבוצה מקרב ערביי ישראל שרוצה וחפצה להיות חלק אינטגרלי מהמדינה, ואני מברכת אותם ומחזקת את ידיהם, לצערי הרב הקבוצה הזאת נדחקת לשוליים ונרמסת עי התנועה האסלאמית שהם חלק מהממשלה הזאת וע"י המשותפת ועי גורמים קיצוניים נוספים שהם נגד המדינה. אנחנו צריכים לחזק את מי שבעד המדינה, אבל אנחנו צריכים לעשות את זה בשכל ודיוק שלא נטעה ונחזק את האנשים הלא נכונים.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *