האסון במיאמי: זוג חסידי חב"ד אותרו מתחת להריסות

זהו גופותיהם של בני זוג יהודים בשנות ה-60 לחייהם שהוצאו מההריסות – צבי ואינגריד איינסוורט. השניים היו חסידי חב"ד שהגיעו לביקור מאוסטרליה

נמצאו גופותיהם של זוג חסידי חב"ד בשנות ה-60 לחייהם שהתגוררו בבניין- ר' צבי דניאל איינזווארט ע"ה ורעייתו מרת איטא איינזווארט ע"ה.

הזוג שהה במגדל בן 12 הקומות שקרס חלקית. הם היו 2 מתוך יותר מ-150 איש שנעדרו מאז האסון.

היום (שני) משטרת מיאמי אישרה את מותם וכתבה: "זיהינו שני קורבנות נוספים שלצערנו באופן לא צפוי קיפחו את חייהם בהתמוטטות הטרגית של הבניין. הם הותירו אחריהם את ילדיהם, נכדיהם ואחיהם".

חלק מהחיפושים הופסקו בשל הסופה הטרופית שפוקדת את האיזור.

מיד עם היוודע דבר אסון קריסת המבנה במיאמי והאפשרות לצורך בטיפול במס' הרוגים גדול, הוציא זק"א משלחת של מתנדבי זק"א, ע"מ לסייע לגופי החירום בסוגיית הטיפול בחללים שרבים מהם יהודים.

קמב״ץ זק״א לכיש יוסי לנדאו שפיקד על משלחת זקא לאסון, חבר למשלחת הצבאית של פקע"ר אשר פעלו במשך שמונה ימים מסביב לשעון במסירות רבה ובתנאים קשים לסייע לגופי החילוץ האמריקאים באיתור וחילוץ נעדרים.

יוסי לנדאו ראש משלחת זק״א במיאמי: ״אני גאה על הזכות שניתנה לי להוביל את המסר והדגל של ארגון זק"א להתייצב ולפעול בכל מקום בעולם בו נדרש טיפול בכבודו של מת ללא הבדל דת, הרגשתי שעצם הידיעה שאנשי זק"א נמצאים בזירה יחד עם כלל גופי החירום שפעלו באסון מעודדת ומחזקת את משפחות הנפגעים והנעדרים.״

עוד הוסיף: ״במהלך הפעילות נפגשנו עם המושלת, מפקדי משטרה וכבאות שהודו למתנדבי זק״א על מסירותם הרבה ועל הרצון הטוב לסייע באסון הקשה ואף ביקשו לשמוע על החשיבות ביהדות בכל נושא חסד של אמת וכבוד המת כדי לטפל בכבוד הראוי גם בעשרות היהודים שנעדרים".

חיים וינגרטן ראש אג"מ זק"א: ״המחוייבות שלנו לסוגיית כבוד המת הנה רבת שנים וכך גם הפעם, לא היה ספק כי משלחת של זק"א תצא למקום על מנת להביא את היכולות המקצועיות של מתנדבי הארגון בטיפול בכבוד המת במתארי אסון מורכבים, מתנדבי זק"א מוכשרים גם כמחלצים אך בעיקר מובילים ידע ומומחיות בתחום הטיפול בחללים באתרי הרס על כל המשתמע מכך.״

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *