האפליקציה שרק בעזרתה תוכלו להיכנס לקניונים

"לשוק מחנה יהודה לא יוכלו להיכנס יותר ממאות אנשים"

לרגל פתיחת הקניונים והשווקים נתבשרנו שהמקומות הללו יחייבו את הבאים בשעריהם להתקין אפליקציה ייעודית על מנת שיהיה ניתן לדעת בכל זמן נתון מי נכנס לקניון והיכן הוא נמצא כך יהיה ניתן לאכוף כמות מוגדרת של אנשים על פני שטח נתון ובנוסף במידת הצורך ויהיה הכרח לקרוא לבידוד של אנשים ששהו בקרבת חולה מוכח יהיה ניתן לבודד כמות קטנה יותר של אנשים.

הקניונים והשווקים צפויים לשוב לפעילות רק לאחר שתפותח המערכת למעקב אחר המבקרים בהם, כך לפי דבריו של מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב.

עוד הוסיף בר סימן טוב: "האפליקציה תדע מי היה בשוק, מה היה המסלול שלו ומי היה לידו – וכך אם היתה איזו הדבקה או תחלואה בשוק נדע מי היה לידו ונכניס את האדם הזה לבידוד מבלי להכניס קבוצה גדולה לבידוד. זה דבר שאנחנו עובדים עליו גם לגבי קניונים".

ולגבי החולים אמר: "אם נראה מישהו חולה בשוק, ניאלץ להכניס מאות או אלפי אנשים לבידוד, ואנחנו לא רוצים את זה. אנחנו צריכים להיערך בצורה טובה. אין פה איזה פיתוח טכנולוגי מורכב. אלה דברים קיימים שמאפשרים את המעקב אחר הכניסה והמסלול ואחרי מי שהיה בקרבת אותו אדם. דיברנו על זה גם בהקשר של הקניונים".

יחד עם זאת ראש הממשלה הביע חשש: "אחד הדברים שאנחנו לא יודעים הוא מה האפקט של הפתיחה (הכוונה להקלות שכבר נעשו). צריכים לעבור שבועיים. שבועיים יעברו ביום ראשון, ואנחנו נקבל אינדיקציה ראשונית ביום שישי".

יו"ר ועד סוחרי מחנה יהודה, טלי פרידמן: "אני חושבת שלייצר אפליקציה זה רעיון נהדר, אבל זה לא המדד הנכון, כי אנחנו לא מדברים על אלפים שיבואו לשוק ונצטרך לאתר אותם. אנחנו מדברים על משהו כמו תור לסופר. לשוק מחנה יהודה לא יוכלו להיכנס יותר ממאות אנשים".

ראש עיריית ירושלים משה ליאון הביע את דאגתו דווקא לשוק מחנה יהודה בעירו:"אני חושב שאנחנו צריכים להשוות בין המרכולים לשווקים, ולא בין השווקים לקניונים. זה משהו אחר לגמרי".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *