הבוקר בבית המשפט: שרה נתניהו הודתה בעבירה פלילית

תיק המעונות: אשת ראש הממשלה הודתה בעבירה פלילית שביצעה. עורך דינה של שרה נתניהו: "מטרת התיק – הפלת הממשלה"

אשת ראש הממשלה, שרה נתניהו, הודתה הבוקר (ראשון) בעבירה של ניצול מכוון של טעות הזולת בלי מרמה וסוכם כי תחזיר לקופת המדינה 55 אלף שקלים. זאת לאחר שיצרה מצג שווא שלפיו במעון הראש הממשלה לא הועסקה מבשלת במשרה מלאה, כדי לזכות במימון לארוחות ממסעדות. קודם לכן הוצג הסדר הטיעון וכעת ממתינים להחלטתו של נשיא בית המשפט המחוזי בירושלים, השופט אביטל חן, אם לאשר את ההסדר. הצדדים יצאו להפסקה.

עורך דינה של נתניהו, יוסי כהן, אמר בדיון כי האינטרס הציבורי נשמר בדרגה הגבוהה ביותר. על העונש אמר עו"ד כהן כי זה מסוג העונשים החמורים ביותר שאדם קיבל. הוא התייחס לדוח מבקר המדינה בתיק ואמר כי מטרתו הייתה הפלת ראש הממשלה נתניהו ואת ממשלתו.

"מבקר המדינה החליט לערוך דוח ביניים על מעונות ראש הממשלה, זה קרה באופן תקדימי. זה היה האות. הדוח הזה היה האות למסע הציד. טובי החוקרים גוייסו לאחת החקירות שראינו. המנגנון התגייס כאילו מדובר בארגון פשע ובמשך שנים. 24/7 חקרו את פעולותיה ומעשיה בזכוכית מגדלת", אמר כהן.

"רק הדוח של פרקליטת המדינה 200 עמודים, גייסו עד מדינה. רק בישיבה שאני ישבתי 25 פרקליטים. 20 מיליון שקלים הושקעו כנגד גברת נתניהו ונפתחה חקירה כאילו היא ארגון פשע ומה מצאו בסוף ובמה הרשיעו אותה בכמה חמגשיות בשווי 175 אלף שקלים וזה סכום של משרדים רגילים שנותנים בהם עוגיות. באופן שיטתי וחסר תקדים החל מסע הדלפות זדוניות ומכפישות, כל יום שעה שעה. דמה של מרשתי נשפך שעה שעה. אף אדם סביר לא היה עובר זאת, הגברת הזאת עשויה מפלדה מאוד מיוחדת כשהיא סבלה שקרים והכפשות. היא ספגה את הכאב ולא הוציאה אותו החוצה".

עו"ד יוסי כהן ציין את הפוסט שכתב הזמר אפרים שמיר לאחר מותה של נחמה ריבלין, רעיית הנשיא, שבו נכתב "למה לא שרה?" ואמר כי זו תולדה של ארבע שנים של הדלפות מגמתיות ששפכו את דמה של מרשתו.

סגן פרקליט מחוז ירושלים, עו"ד ארז פדן, אמר בדיון: "הסדר הטיעון הושג אחרי שהצדדים הופנו להליך גישור. ההליך ארך שש ישיבות ונערכו מספר לא מובטל של פגישות משא ומתן. הליך הגישור איפשר לשמוע את המלצות וההערטת המגשר. כל צד עושה ויתורים, לעיתים לא קלים בשים לב לסיכונים ולסיכויים. נעשו על ידנו ויתורים משמעותיים כך גם חשה ההגנה. לדעת המאשימה הסדר הטיעון הוא טוב ומאוזן".

עו"ד פדן הוסיף כי הסכמתה של נתניהו להודות ללא צורך בשמיעת אחריות מבטאת לקיחת אחריות ויש לה משמעות רבה הן כלפי עצמה וכלפי הציבור. "מדובר בתיק מורכב ויש בו 80 עדים שאמורים היו להעיד. לא מדובר בתיק חף קשיים וסיכונים לתביעה.נלקח בחשבון המחיר האישי ששלימה בהליך החקירה. להערכת המאשימה לא היה נגזר עליה עונש מאסר בפועל ומכך נגזרת הענישה שעליה סוכם".

עו"ד פדן מפרקליטות מחוז ירושלים אף התייחס לדבריו של עו"ד כהן ואמר כי הוא אומר דברים חסרי יסוד לגבי אנשי מערכת אכיפת החוק.

בית המשפט צפוי שלא להתערב בהסכם ולאשרו. שרה נתניהו תשיב לקופת המדינה 55 אלף שקלים, כאשר בהסדר כתב האישום המתוקן הוערך שווי הארוחות ב-175 אלף שקל ולא בכ-360 אלף, כפי שנכתב בתחילה. עוריכ דינה של רעיית ראש הממשלה אמרו כי יבקשו בדיון שההרשעה לא תכלול עבירת קלון על נתניהו, אולם המדינה טענה כי נושא הקלון אינו רלוונטי שכן היא כלל אינה נבחרת ציבור. בחדשות השבת פורסם אמש כי מבחינת המדינה, עצם הרשעתה לא ימנע את המשך עבודתה כפסיכולוגית ילדים בשירות הציבורי.

הבוקר, שעות אחדות לפני פתיחת הדיון, דחה בג"ץ את עתירתו של העיתונאי אורי משגב נגד הסדר הטיעון. לדברי השופטים, משגב לא מיצה את ההליכים הנתונים לו ומכיוון שאין בה עילה להתערבות בית המשפט. "עיון בעתירה מעלה כי היא מבוססת במידה בלתי מבוטלת על השערות וספקולציות, לעתים מוגזמות, אם לגבי עוצמת הראיות שבידי המדינה, אם לגבי רמת הענישה לה היתה צפויה המשיבה אלמלא הסדר הטיעון. על כל פנים, כפי שהובהר בפסיקה פעמים רבות, לרשויות התביעה מסור שיקול דעת רחב ביותר בכל הנוגע לנקיטת הליכים פליליים וניהולם, ובית המשפט לא יתערב בהחלטותיהן אלא במקרים חריגים בהם מדובר בהחלטה שהתקבלה משיקולים זרים או בהחלטה הלוקה בחוסר סבירות קיצוני. איננו מביעים כל עמדה לגבי הסדר הטיעון לגופו, וחזקה על בית משפט השלום כי בבואו להחליט אם לאשרו או לדחותו, יעביר את הסדר הטיעון תחת שבט ביקורתו, כנדרש על פי דין".

אמש פרסם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בעמוד הפייסבוק שלו פוסט תמיכה ברעייתו: "שרה הפכה מזמן לשק החבטות של התקשורת. הפרשנים הארסיים באולפנים חוזרים על דברי ההבל וההסתה שוב ושוב. 'נו כן', הם אומרים בארשת של חשיבות עצמית או כביכול בהבנה מעמיקה של הדברים, 'זו שוב שרה'. או כפי שהם נוהגים לומר לאחרונה בהנהון ראש ידעני ומאשים, 'זה בלפור'".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *