הבטון מוסיף המון – עיצוב, אורית הלר

כבר זמן מה שבטון הוא לא רק חומר לחיזוק המבנה ותכנון השלד שלו. הבטון כבר לא מוסתר מאחורי הקלעים (והטיח) אלה הוא מגיע לקדמת הבמה ומקבל את הכבוד הראוי לו, מה כל כך מיוחד בו ואיך משלבים אותו נכון // עיצוב פנים

עד לא מזמן ההכרות שלנו עם הבטון הייתה מועטה ולמעט מספר מבנים משנות השמונים כמעט ולא ראינו אותו חשוף לעיני כל, מה שבטוח זה שממש לא רצינו להיתקל בו באמצע שיפוץ ולגלות שהתכנון שובש בעקבות קיר בטון שלא ניתן לפירוק.

אבל הבטון רוצה שיראו אותה ובשנים האחרונות ניתן למצוא יותר ויותר אלמנטים במראה של בטון. החל מאריחי ריצפה, חיפויי קיר דקורטיביים, קירות חשופים, מטבחים ואפילו גופי תאורה ורהיטים.

לאן שלא תסתכלו תמצאו בטון, ברצפה ניתן למצוא אריחים במראה של בטון, אריחי בטון מאוירים במגוון צבעים והדפסים (בד"כ אוריינטליים) חיפוי מיקרו טופינג (שכבה דקה של בטון שמיושמת על הריצוף הקיים) .

בקירות ניתן לראות כאלו שהשאירו את הקיר חשוף במרקם גס. יש שמחפים באריחים בטון מדוקקים שמגיעים מהמפעל או באריחי בטון תלת ממד בשילוב תאורה. יש טפטים שמדמים בטון או טפטים משעם בצביעה בטכניקה מיוחדת שנותנת תחושה של בטון.

הבטון נותן תחושה של חומר גס ומחוספס דבר שמוסיף עניין ועומק לעיצובים הישראליים, הגוון האפור שלו נותן מראה קלאסי מאופק והמראה האחיד יוצר אשליה של גודל גם בחללים קטנים (במיוחד כמו שלנו בישראל)

החומריות של הבטון משתלבת מצוין עם חומרים רבים כמו עץ ברזל אלומיניום ופלדה. והצבע הניטרלי שלו משתלב מצוין עם כל פלטת הגוונים וכן בשמירה על מונוכרומטיות.

כמובן שגם פה שם המשחק הוא מינונים, מכיוון שהבטון המתועש הוא חומר בניה קר מומלץ לחבר אותו עם חומרים חמים כמו עץ ובדים קטיפתיים.  או לוודא שהוא מגיע בגימור מוחלק מה שישוו לו מראה יותר יוקרתי וביתי.

אין ספק שהוא הטרנד החם וגם אם לא תכניסו משטח שלם במטבח או קיר כניסה כדאי לכם לפחות להשיג עציץ או אגרטל מבטון.

 

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *