הבסיס ננטש – הסודות נותרו פרוצים

הבסיס ננטש – הסודות נותרו פרוצים: מאות מסמכים מסווגים, רפואיים ואישיים מוטלים חשופים. כלואים לשעבר: "הסודות הרגישים שלנו חשופים, זו הפקרות". הצבא: נהרוס את המבנה ונפיק לקחים. כך מפרסם הבוקר (ב'), הכתב באזור הצפון של "ישראל היום", דניאל סריוטי

מחדל צה"לי: פרטים רפואיים חסויים של עשרות חיילים שהיו אסירים לשעבר בכלא 6 בעתלית, נותרו בבסיס שננטש ונשאר פרוץ ללא כל השגחה. מאות מטיילים וסקרנים הגיעו בשבועות האחרונים לבסיס הנטוש ומצאו בנוסף גם מסמכים סודיים של צה"ל וציוד יקר ערך שננטש במקום.

בכיר בצה״ל המעורה בפרטי האירוע אמר ל"ישראל היום", כי כבר בשבוע שעבר הובא לידיעת הצבא ששער המחנה הנטוש נפרץ, וכי תהליך התיקון של השער הפרוץ יחל הבוקר ויבוצע על ידי גופי הבינוי של צה״ל.

בסיס כליאה 396, או בשמו העממי והמוכר יותר כלא 6, הסמוך לבית הסוהר כרמל בצומת עתלית, הוא אחד הבסיסים המיתולוגיים בצה״ל. לא מעט חיילים בסדיר ובמילואים שהו בין כותלי בית הכלא הצבאי, בין שמדובר באסירים צבאיים ובין שבחיילים ששירתו במקום במסגרת שרותם הצבאי. רבים גם שמעו על תנאי הכליאה הקשים לעיתים בכלא, שאף הביאו למרד אסירים שפרץ במקום באוגוסט 1997.

הכלא הצבאי המיתולוגי הוקם בשנות ה־30 של המאה שעברה על ידי שלטונות המנדט הבריטי ושימש תחילה מבנה של המשטרה הבריטית בעתלית. הוא הוסב לכלא צה"לי בשנת 1956. הכלא ננטש סופית באפריל 2021, עם העברת כל מתקני הכליאה הצבאיים למתקני מעצר וכליאה חדשים באזור השרון.

אולם ביקור במתקן הכליאה הנטוש מגלה כי בבסיס נותר ציוד צבאי רב שלא פונה: ארונות המכילים שנאי חשמל חדישים, מערכות כיבוי אש אלקטרוניות, מטפים לכיבוי שריפות, ריהוט צה״לי, כבלי חשמל מנחושת אדומה יקרה ונדירה במשקל מאות קילוגרמים ועוד. שווי הציוד שנותר במתקן הכליאה הנטוש עשוי להגיע למאות אלפי שקלים ואף למיליונים.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *