הגוש מתלכד סביב יולי: "אם יודח – אין ממשלת אחדות"

חברי הכנסת של המחנה הלאומי חותמים בשעה זו מול יו״ר סיעת הליכוד ח״כ מיקי זוהר על הנוסח הבא שכתבו בליכוד שעיקרו: אם כחול לבן תדיח את יו״ר הכנסת – לא תהיה אחדות.

חברי הכנסת של המחנה הלאומי חותמים בשעה זו מול יו״ר סיעת הליכוד ח״כ מיקי זוהר על הנוסח הבא שכתבו בליכוד שעיקרו: אם כחול לבן תדיח את יו״ר הכנסת – לא תהיה אחדות. אם יקדמו חקיקה לא-דמוקרטית נגד מועמדותו של ראש הממשלה נתניהו – לא נציג מועמדות בבחירות.

במפלגת הליכוד פרסמו את הנוסח המלא בו נכתב כך: "אנו, חברי הכנסת של המחנה הלאומי (מפלגות הליכוד, ש״ס, יהדות התורה וימינה), מבהירים: אנו רואים בניסיון להדחת יושב-ראש הכנסת המכהן טרם התבהרות תמונת הממשלה שתקום, חציית קו אדום וחיסול האפשרות להקים ממשלת חירום רחבה".

בהמשך נכתב כי "אם כחול לבן ינקטו בצעד הרסני זה, פירוש הדבר שהם החליטו לחסל מעשית את האפשרות לממשלת אחדות שנידונה במשא ומתן בין הצדדים. הצעת האחדות המוסכמת עם ״כחול לבן״ קובעת שראש הממשלה נתניהו יכהן שנה וחצי ולאחריו יכהן בני גנץ לתקופה זהה".

עוד נכתב בהסכם כי "בזמן שראש הממשלה נתניהו יכהן, תפקיד יו״ר הכנסת ותפקיד שר האוצר, הנחוצים להעברת התקציב וניהול משבר הקורונה, יהיו בידי ״הליכוד״. לאחר מכן, בתקופת כהונתו של בני גנץ כראש ממשלה, התפקידים יתחלפו".

בליכוד הסבירו כי "הסכם זה נקבע כדי לאפשר לראש הממשלה המכהן להעביר חקיקה ותקציב בכנסת כדי לנהל את ענייני האוצר והכלכלה, דבר שהוא חיוני שבעתיים בזמן של מגיפה עולמית ומשבר כלכלי חסרי תקדים".

עוד הוסיפו בליכוד כי "ראש הממשלה לא יוכל לעשות זאת מול יו״ר כנסת לעומתי. יאיר לפיד יודע זאת. הסיבה האמיתית שהוא מתעקש על הדחת יו״ר הכנסת היא כדי לסכל את ממשלת האחדות וכדי להעביר בכנסת חוקים אנטי דמוקרטיים נוסח איראן".

במכתב שיפורסם בהמשך נכתב כי "חוקי איראן אלה ימנעו מראש הממשלה נתניהו לכהן כראש הממשלה ולהתמודד בבחירות ישירות לראשות הממשלה, שלפיד מתכנן באופן שערורייתי לקיים כבר בקדנציה הזאת בזמן המשבר".

"חוקים כאלה לא קיימים בשום דמוקרטיה בעולם. העברתם תביא לזעם עצום בציבור, לאובדן האמון ברשויות המדינה, ולריסוק הדמוקרטיה הישראלית – דווקא בעת הזאת שהמוני אזרחי ישראל מצפים מאיתנו לאחד כוחות למענם".

על כן אנו מודיעים:

1. אם כחול לבן ימנו באופן חד-צדדי את יושב ראש הכנסת ועל ידי כך יחסלו את הסיכוי להקמת ממשלת אחדות, לא יהיה טעם בהמשך המו״מ לאחר שהאפשרות לאחדות כבר חוסלה על ידם.

2. במקרה שהם יעבירו את החוקים הרודניים למניעת התמודדות לראשות הממשלה, אנו מתחייבים שלא נעמיד שום מועמד לבחירות ישירות.

3. נפעל בכל דרך כדי להפיל במהירות את הממשלה האנטי-דמוקרטית וחסרת אחריות זו.

4. אנו קוראים לבני גנץ לגלות מנהיגות ואחריות ולהיכנס מייד לממשלת חירום לאומית רחבה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *