הגזירה החדשה של ליברמן: ייקור התחבורה הציבורית בערים החרדיות

ליברמן מתכנן ייקור של התחבורה הציבורית בעשרות אחוזים רק בערים החרדיות ובפריפריה; הרשימה; מודיעין עילית, ביתר עילית, אלעד, נתיבות, טבריה ואופקים

משרדי האוצר והתחבורה מגבשים עדכון לתעריפי הנסיעה באוטובוסים, שייכנס לתוקף באפריל, כאשר על הכוונת: ביטול ההנחות בערים חרדיות ובחלק מערי הפריפריה, ביטול ההנחה על הערך הצבור ברב קו עדיין במחלוקת אולם ההנחה למתנחלים תישאר ללא שינוי, כך נחשף בדה מרקר.

שרת התחבורה, מרב מיכאלי, ושר האוצר, אביגדור ליברמן, הודיעו בשבוע שעבר כי החליטו לדחות לאפריל את עליית המחירים בתחבורה הציבורית שתוכננה לראשית החודש.

אלא שההודעה מסתירה דרמה גדולה שמתרחשת מאחורי הקלעים, וצפויה להביא להתנגשות פוליטית בין הקואליציה לאופוזיציה, וזאת בשל הכוונה להעלות בעשרות אחוזים את תעריפי הנסיעה באיזורים החרדים.

באוצר ובתחבורה מתכננים להוציא לפועל ב–1 באפריל רפורמה, במסגרתה ייקבעו שלושה תעריפים בלבד — עירוני, אזורי ובין־עירוני, במקום עשרות התעריפים הנהוגים כיום במחירי הנסיעה באוטובוסים. בכך יבוטלו כל ההנחות הנהוגות על מחיר הנסיעה בתחבורה ציבורית בפריפריה.

משמעות ביטול ההנחות הפריפריאליות היא עלייה חדה במחירי הנסיעה באוטובוסים בערים חרדיות.

מה ברפורמה?

ביטול כל ההנחות וקביעת שלושה תעריפים בלבד: עירוני, אזורי ובין־עירוני

ביטול ההנחה מגיל פנסיה והחלפתה בנסיעות בחינם מגיל 75 ומעלה

ההנחות לעיוורים, נכים, סטודנטים, זכאי ביטוח לאומי, ילדים ונערים יישארו ללא שינוי

"עולם התעריפים דפוק מאוד", אומר בכיר באוצר. "יש 90 תעריפים שונים, זה מסבך את המערכת ומונע הכנסה של אפליקציות תשלום יותר מתקדמות לענף".

משרד התחבורה ומשרד האוצר מסר בתגובה כי הם "בוחנים שינוי מבני בתעריפי התחבורה הציבורית שיכללו שינויים במגוון תעריפים וצפויים לפשט את מערכת התעריפים עבור ציבור הנוסעים והנוסעות. יצוין כי ההנחה הניתנת לאזרחים ותיקים בתחבורה הציבורית קבועה בחוק ואין בכוונת משרד האוצר לשנות זאת."

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *