הגזירה הראשונה של איווט: אין הנחות לאברכים במעונות

זעם ביהדות החרדית בעקבות הגזירה החדשה של ליברמן

"על מנת לעודד השתלבות בשוק התעסוקה", הודיע היום שר האוצר, אביגדור ליברמן, על שינוי תנאי הזכאות לסבסוד מעונות יום כך שעל מנת להיות זכאי לסבסוד ממשלתי לשכר הלימוד במעונות יום (בעלי סמל), יצטרך בן הזוג לעבוד בהיקף משרה של לפחות 24 שעות שבועיות. תנאי זה קיים כבר היום לגבי אימו של הפעוט.

בנוסף הוחלט לאפשר קבלת סבסוד במקרים בהם בן הזוג רוכש השכלה או כישורים שיאפשרו בעתיד השתלבות בשוק העבודה.

כללי הזכאות הרגילים יישארו כלשונם (זכאות לפי מבחן הכנסה לנפש, זכאות להורים יחידנים וכו').

ככל שההורים ישתלבו בשוק העבודה במהלך שנת הלימודים הם יוכלו לקבל סבסוד החל מיום תחילת העבודה. המהלך יפגע בעשרות אלפי אברכים שלא מוגדרים כעובדים.

הכללים החדשים יחולו החל משנת הלימודים הקרובה תשפ"ב.

ח"כ יעקב אשר מסר בתגובה ל'גזירת המעונות' של ממשלת לפיד ובנט: "ליברמן שחתם על 53 מיליארד שקל לרע"מ לאחר שהבטיח ש'לא יישב איתם גם לא ביקום מקביל' ואיים לשפוט אותם כמו 'פושעי הנאצים במשפטי נינרברג', ממהר לפגוע בכבשת הרש של נשים חרדיות עובדות ובכך פוגע בכדאיותן לצאת לשוק התעסוקה. בנט וסער לא יינקו מאחריותם לפשע הזה".

יו"ר ש"ס, ח"כ אריה דרעי, אמר בתגובה: "ההחלטה הראשונה של שר האוצר הינה פגיעה בחרדים, ליברמן בצעד דורסני ומרושע החליט לפגוע במשפחות ברוכות ילדים רק בשל היותם חרדים. בנט וסער שהבטיחו 'לדאוג לחרדים' הקימו ממשלת שנאה שחרטה על דגלה את הפגיעה בעולם התורה".

חבר הכנסת יעקב ליצמן זעם: "ליברמן מיישם בפועל את מדיניות 'פן ירבה' של ממשלת הזדון בראשות בנט-לפיד, נגד החרדים ומסורת ישראל. מדובר בפגיעה ישירה ומכוונת נגד משפחות חרדיות, מתוך סלידה ושנאה כלפי ציבור האברכים ומשפחות ברוכות הילדים. זהו חלק ממדיניות הממשלה הרפורמית שמנהלת מאבק כלפי כל הקדוש והיקר לנו, בתיאום מושלם למסרי ההסתה הפרועה, שמוביל ליברמן בשנים האחרונות. נוכחנו לראות כי בנט, שקד וסער שהבטיחו 'לאזן' את איווט, אינם רלוונטים כלל ושותפים מלאים לרדיפת המשפחות החרדיות".

שר האוצר, אביגדור ליברמן מסר: "ההחלטה שאני מביא היום היא צעד חשוב מאוד שמשנה את סדרי העדיפויות במדינה ושמה בראש את אלו שעובדים ומשלמים מיסים. המנגנון הנוכחי פוגע בהורים עובדים ומתעדף את אלו שאינם ולכן השינוי מתבקש. אמשיך להוביל מהלכים שיבטלו תמריצים שלילים להשתלבות בשוק העבודה".

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. ביבי המקצץ הגדול לחרדים פי כמה מליברמן

    ביבי המקצץ הגדול לחרדים פי כמה מליברמן

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב