הגעתן של צרעות הענק לארה"ב

הארס שלהם רעיל יותר מזה של הדבורים והצרעות המקומיות

החדשות על הגעת "צרעות הרצח" לארצות הברית הינם החדשות החמות ביותר ברחבי האינטרנט בימים האחרונים.

מדובר בצרעות הגדולות בעולם אשר התגלו בסוף השנה שעברה במדינת וושינגטון, ומאז ניסו מדענים להתחקות אחר החרקים הפולשים למיגורם
.
אך השאלה שנשארה תלויה באוויר הינה: איך הגיעו צרעות הענק האסיאתיות – שיש בהן סימון כתום ושחור ואורכן כמעט 2 אינץ '- לאמריקה?

דוברת מחלקת החקלאות של מדינת וושינגטון, קרלה סלפ, אמרה כי לא ברור כיצד הצרעות, שעל פי הדיווחים הורגים עד 50 איש בשנה ביפן, הגיעו לארה"ב.

שתי הצרעות שהוזכרו בליין בוושינגטון נמצאו בדצמבר. אחד היה חי ועף משם, ואילו השני מת, אמר פול ואן וונדנדורף, חקלאי פרופסור בקולומביה הבריטית.

הוא אמר כי קן הצרעות היחיד שנמצא בצפון אמריקה התגלה באי ונקובר והושמד. דגימה נמצאה גם בסלע הלבן, קולומביה הבריטית, בנובמבר האחרון.

מדענים חושדים כי ככל הנראה ישנם יותר חרקים מאשר רק שניים שהבחינו בשנה שעברה, וזו הסיבה שהחל קמפיין יחסי ציבור בנושא כדי לסייע במאמצי ההדברה.

סלפ אמר כי "במהלך עונת המלכודות הזו ובעזרת השכלה ציבורית ועידוד לדווח על חשדות לראייה, אנו מקווים לקבל מושג טוב יותר היכן הם נמצאים, כמו גם למגר אותם אם נוכל".

מדענים מזהירים כי אם החרק לא יימחק בשנתיים הקרובות, הוא עלול להתפשט בצפון אמריקה ולהתבסס לצמיתות.

לדברי סלפ, הורנטיות, שמוצאם במזרח אסיה וביפן, אינן תוקפות אנשים בדרך כלל, אך הן ידועות כמי שהן מכחידות את מושבות דבורי הדבש.

"באופן כללי אנשים לא צריכים לדאוג," אמרה. "כל עוד אתה לא צועד בקן או מתקרב לכוורת שהם השתלטו עליה, יש סיכון נמוך למדי שתהיה נעקץ.

"עם זאת, אם אתה נעקץ, הארס שלהם רעיל יותר מזה של הדבורים והצרעות המקומיות.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *