הגר"ג זעק בפונביז': "מה מעניין אתכם עיתונים?"

לְהַגְדִּיל תּוֹרָה ואוֹרְחוֹת מוּסָר: מרן רה"י הגרי"ג אדלשטיין בשיחת חיזוק בהיכל ישיבת פונובי'ז לצעירים. צפו בתיעוד (צילם ותיעד: מוטי גרין)

בהמשך למסע ההדרכה לקראת קבלת התורה שהתקיים בהיכלי התורה הישיבות והכוללים, הגיע נשיא מועצת גדולי התורה מרן ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין למסור שיחה בפני תלמידי ישיבת פונובי'ז לצעירים.

בשנים האחרונות זכו תלמידי הישיבה לשמוע שיחות מנשיא מועצת גדולי התורה מרן ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין, כאשר רבני הישיבה והצוות מקיימים תמידים כסדרם התייעצות והכוונה מנשיא מועצת גדולי התורה מרן ראש הישיבה שליט"א.

בדבריו עורר רבינו מרן ראש הישיבה על הלימוד שיהיה לימוד שמביא ל"משמחי לב", ואמר "בשמחה זה גם כן מהדברים שהתורה נקנית בהם.. בארבעים ושמונה דברים יש
בהם שני דברים של שמחה, כתוב בשמחה, והשמח בחלקו, השמח בחלקו וגם בשמחה, בשמחה זה שהוא לומד עם שמחה, יחד עם שמחה, בשעה שהוא לומד התורה משמחת אותו, בשעת הלימוד יש שמחה, התורה עצמה משמחת, משמחי לב".

עוד עורר מרן שליט"א שיש להימנע מביזבוז זמן, של יהיה בטלה, ואמר "על כל פנים בדברי תורה צריכים ניצול הזמן, יש הרבה זמן שהולך לבטלה, יש בטבע האדם סקרנות, סקרנות, מעניין אותו, הוא הולך ברחוב ויש
מודעות ומעניין מה ה… הוא רוצה לראות מה כתוב במודעה הזאת, אבל מה זהמשנה לך? זה לא נוגע לך, מה זה מעניין. יש חדשות, יש עיתונים, כולם רוצים
לקרוא עיתונים, ומה הרווח? זה מעניין, זה נוגע למעשה? מה אתה מרוויח מזה אם אתה יודע מה נעשה באמריקה, מה זה משנה לך? זה מעניין, אבל זה סקרנות וזה בטלה".

השיחה שארכה זמן רב, הותירה רושם עז על תלמידי הישיבה, שזכו לשמוע דברי אלוקים חיים, על חובת האדם בעולמו, ממנהיג הדור מרן ראש הישיבה שליט"א.

צילם ותיעד: מוטי גרין

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *