הגר"ח הפתיע: "תפילה אצל הרשב"י עדיפה מתפילה מהכותל"

מרן הגר"ח קניבסקי ביקר אמש אחרי למעלה מ-30 שנה בציון הרשב"י במירון, ולמקורביו סיפר כי לעתים תפילה בציון תנא עדיפה מתפילה בכותל המערבי

בשבוע האחרון הורגשה תכונה גדולה והתרגשות רבה לקראת נסיעתו הצפויה של מרן הגר"ח קניבסקי לציון הרשב"י במירון שהתקיימה אמש, אחרי תכנונים רבים, ובהצלחה רבה.

למעשה, פעמים ספורות שהה הגר"ח על קברו של התנא, היה זה בעיקר כשהוזמן להיות סנדק במירון או במושב הסמוך, אז היה עולה אל הציון ומעתיר דקות אחדות לישועות הכלל והפרט.

אלא שמהפעם האחרונה חלפו שנים רבות, ורק אמש, אחרי למעלה מ-30 שנה, עלה שוב להתפלל על תורמי הצדקה לטובת רשת הכוללים 'יששכר באוהלך' של ר' אלחנן ויסבורד שליט"א.

השבוע, בתוך ביתו פנימה, התייחס רבינו לענין בקצרה, בשיחה למקורביו כשביטא בדברים את גודל הענין לעלות על ציונו, ואלו דבריו: "תפילה על קברו של תנא זה, יש בה מעלה יותר משאר התנאים בארץ ישראל, ופעמים עדיף תפילה שם מאשר בכותל המערבי".

עלון "דברי שי"ח", שהביא את הדברים, ציין כי לצד זאת, בדרך כלל הגר"ח מורה כי תפילה בכותל מערבי עדיפה.

עם זאת, הדגישו בעלון, "חשוב להדגיש מה שהגר"ח חוזר ואומר: אין פטור מתלמוד תורה מחמת נסיעה למירון. ומי שמתבטל על ידי זה מלימוד, טוב לימוד התורה מכל נסיעות שמעולם. הנסיעה היא למי שיכול ללמוד בדרכים, או למי שמוכרח מסיבות שונות לנסוע.

"בחודש טבת תשע"ז, לקראת זאת חנוכה, אירגנו תפילה מיוחדת ע"י ארגון צדקה על קברו של התנא האלוקי רבי שמעון בר יוחאי. וביקשו מכמה גדולי תורה להצטרף לנסיעה, ביניהם מהגאון הגדול רבי שמואל יעקב בורנשטיין זצוק"ל, ראש ישיבת קרית מלך, אלא שהגרש"י חשש מביטול תורה וגם שהדבר יפריע למסירת השיעור למחרתו.

"הוא שטח את שאלתו למרן שליט"א, והתשובה היתה: אין לו חיוב לנסוע, אבל מכיון שהוא נוסע לטובת עניין של צדקה שהוא מצוה, יש בזה מעלה גדולה ואם בכוחו – נכון שיסע. הסוף היה שהגרש"י זצ"ל נסע וחזר בכוחות מחודשים".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *