הגרמנים בהלם מהקורונה – ד"ר דרור מנור

לאחרונה נראה כי גרמניה מאבדת שליטה על התפשטות נגיף הקורונה. המדינה האירופאית העשירה, שהצליחה עד לא מזמן להימנע מסגר כללי וממשבר רפואי, נערכת לאפשרות של החמרת ההגבלות על התושבים

לאחרונה נראה כי גרמניה מאבדת שליטה על התפשטות נגיף הקורונה. המדינה האירופאית העשירה, שהצליחה עד לא מזמן להימנע מסגר כללי וממשבר רפואי, נערכת לאפשרות של החמרת ההגבלות על התושבים, אפילו כשמדובר על חג המולד הקרב ובא. ביום רביעי, 9 בדצמבר, נמנו בגרמניה 590 נפטרים כתוצאה מהנגיף הקטלני. הדבר מדאיג מאוד את הקנצלרית אנגלה מרקל החוששת מהתגברות התחלואה בגרמניה ומאובדן שליטה על המגפה הארורה.

הקנצלרית מרקל נשאה נאום נרגש בבונדסטאג שבו התחננה בפני התושבים להתעשת במהרה ולהקפיד על שמירת ההוראות וההגבלות שנקבעו על ידי הרשויות. אין ספק כי מדובר בניסיון נואש של מרקל לבלום את מגפת הקורונה שמשתוללת ללא הבחנה ברחבי גרמניה. נראה כי המנהיגה האמיצה מתוסכלת מאוד מהמצב החמור שנוצר, וברור כי היא מוכנה לעשות כל מאמץ כדי לבלום את המגפה האכזרית, למרות שצעדיה אינם נחשבים תמיד כפופולריים בעיני הציבור הגרמני.

מרקל הדגישה בנאומה כי היא מבינה עד כמה חשוב לתושבי גרמניה לשתות יינות חמים מתובלים ולמלא אחר המנהגים של חג המולד, אבל אם המחיר הוא 590 נפטרים ביום אחד, הרי שהדבר בלתי מתקבל על הדעת. על כן, הקנצלרית קראה לרשויות להטיל מגבלות הדוקות וחמורות יותר על התושבים, והזהירה שאם הציבור לא ישמור על ריחוק חברתי ועל היגיינה זה עלול להיות חג המולד האחרון שאותו התושבים יחגגו עם הסבים והסבתות שלהם. היא אף הדגישה כי מדובר ברשלנות של הציבור שאינו מקפיד על הכללים שנקבעו על ידי הרשויות. מרקל הדגישה בנאומה כי העם הגרמני נמצא בשלב הכי קריטי במלחמה במגפה. לדבריה, המספרים של הנפטרים ושל החולים הזקוקים לטיפול נמרץ מעוררי דאגה. על כן, יש לקחת ברצינות את המלצותיהם של המדענים. יש לציין כי במהלך נאומה החשוב של מרקל, חברי מפלגת הימין אלטרנטיבה לגרמניה קראו לעברה הערות מעליבות ומזלזלות.

נאומה המרגש של הקנצלרית מרקל בבונדסטאג הגיעה בשל שיעורי התחלואה והמוות הגבוהים כתוצאה מהתפשטות הנגיף הקטלני, וגם בשל תמונות מטרידות מאזורים רבים ברחבי גרמניה שבהן נראים עשרות ואף מאות תושבים עומדים בצפיפות מסביב לדוכנים שהוכנו במיוחד לכבוד חג המולד כדי לשתות יינות ביחד.

למרות הסגר החלקי שהוחל בתחילת נובמבר, מספר הנדבקים בנגיף ממשיך לעלות, ובשבוע השני של דצמבר עבר את העשרים אלף, יחד עם 590 נפטרים. סביר להניח כי לגרמניה לא תהיה שום ברירה, אלא להיכנס לסגר מהודק יותר לאחר חג מולד. ברור שאם גרמניה לא תעשה זאת, היא עלולה להגיע למצב עגום ביותר שיהיה כמעט בלתי אפשרי לשלוט בו, בדומה למצב שהיה באיטליה בתחילתה של מגפת הקורונה. נכון שצעדיה של מרקל אינם תמיד פופולריים בעיני הציבור, אבל לגרמניה אין שום ברירה אחרת, אלא לנהוג בקשיחות כדי להשתלט על המגפה המשתוללת ברחבי המדינה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *