"בשס הציעו לי להיות מנהיג הדור אם אבגוד באלי ישי"

מרן ראש הישיבה הגר"מ מאזוז בשיעורו השבועי: "מי שיצביע הפעם ליהדות התורה, שיהיה בטוח שבניו ובני בניו כולם ילכו בדרך התורה" הוא חשף עוד כי בשס הציעו: "בוא תבגוד באלי ישי תזיז אותו הצידה ונמנה אותך למנהיג הדור"

הגר"מ מאזוז התייחס בפתח שיעורו השבועי על ההחלטה לתמוך בבחירות הקרובות ב-ג'. תחילה הסביר הרב שה"שמאל" מסוכן ליהדות ועוקר את התורה, וא"א לדעת מה הוא יעולל לנו. בהמשך השיעור טען כי שס הציעה לו להיות מנהיג הדור – באם יבגוד באלי ישי.

"אין להם לא שבת ולא כיפור. כלום. לכן אסור להצביע לא גנץ ולא לפיד, ולא כל האנשים האלה. אמנם יש לנו רמז ב"גנץ". גנץ – ר"ת: ג' נצביע".

כאן הרחיב הרב את הדיבור, מדוע הוא החליט לתמוך בג'. האשכנזים אנשים טובים שדואגים לכולם. דואגים לתורה ומקדשים שם ה'. אפילו החילונים מכבדים אותם, לפני כמה זמן התפרסם שהשר הכי פופולרי – אפילו אצל החילונים – זה ליצמן. כי גם החילונים כשהם רואים מישהו שיודע להתעקש על האמת שלו, הם מכבדים אותו. לא היתה לנו ברירה כי שס עשו איתנו "ברוגז". עושים "וטו" עלינו בכל מקום.

הרב המשיך ואמר: "וטו" בש"ס מותר להם, כי זה שלהם, אבל "וטו" אצל ביבי, ועוד ועוד. זה לא דרך התורה ככה להלחם. אבל ה"וטו" הזה שהם מנסים לעשות לנו התבטל ב"ה ביום "וטו" (=21) כ"א באדר ב' – ב"ה יצאנו לחופשי. הפעם תומכים ב"יהדות התורה".

ראש הישיבה המשיך לדבר בשבח אגודת ישראל, "יהדות התורה" היא הוקמה בזמנו כדי להלחם נגד המשכילים, וגם היום הם נלחמים על קדשי ישראל בצורה חזקה מאד. וזה שמה "אגודת ישראל" – מה זה "אגודה" כל מיני דברים, כמו "ארבעת המינים" – לולב, הדס, אתרוג. גם פה זה אגודה של יהודים שמתאחדים יחד למען התורה. להגן על התורה.
כי הם מסמלים את השלום. כל הזמן היינו רחוקים מהם, היה לנו את הספרדים שלנו (= שס) אבל מה לעשות הספרדים שלנו לא כ"כ אוהבים אותנו, הם אוהבים שאני אבגוד באלי ישי. שאנחנו חברים שנים, הם רוצים על לא-דבר אני יבגוד בו. למה שאני אבגוד בו?! למה אני לא עוזב את אלי ישי? מי שיש לו חבר שנים רבות, והוא לא חטא לו אין שום סיבה לעזוב אותו.
אומרים לי, בוא תבגוד באלי ישי, ותהיה לנו "מנהיג הדור", לא רוצה להיות מנהיג הדור. לא רוצה. תנו לי את הפינה שלי, לימוד התלמידים זה שווה את כל המנהיגות של הדור. אני מנהיג הדור? השתגעתם?! אני יהיה מנהיג הדור? אין לכם מה לעשות?!

"כל מי ששומע לנו, ורוצה שבניו יצאו יראי שמים, יצביע הפעם ג' ". סיים הרב את שיעורו. בסוף שיעורו, הזכיר הרב את פטירתו של הגרמ"ל לנדא רב העיר ב"ב, ואמר כי השיעור יהיה מוקדש לעילוי נשמתו.
כבר הזכרתי בעבר כמה ממעלותיו, איך שדאג לספרדים בכמה ענינים, כמו שיהיה כשרות על אורז לפסח. ועוד.

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. כבודו לא יבגוד באלי ישי שבגד בהרב עובדיה...

    דיינים מכסא רחמים – כשרים, אבל אם הם עקשנים תוניסאיים – חבל להתעסק עימהם. אגב,דיינים לא מינו כבר בזמן הרב עובדיה, מהטעמים הנז" ודי למבין. אכן זכותכם לבחור באגודת ישראל. למה לא? העיקר שהשלום ישרור!

    סנגורן של ישראל |
    הגב