הגרסה של הרמטכ"ל לתקרית בה נרצח בראל ז"ל

רא"ל אביב כוכבי נשא דברים הערב (חמישי) בטקס חילופי מפקדים בתל אביב בה התייחס לתקרית בה נורה סמ"ר בראל חדריה-שמואלי ז"ל, שנפצע אנוש ומת מפצעיו.

רא"ל אביב כוכבי נשא דברים הערב (חמישי) בטקס חילופי מפקדים בתל אביב בה התייחס לתקרית בה נורה סמ"ר בראל חדריה-שמואלי ז"ל, שנפצע אנוש ומת מפצעיו.

"בימים אלו אנו משלימים תחקיר יסודי שהופך כל אבן, תחקיר שמבוסס על אמות מידה מקצועיות וערכיות בלבד", אמר כוכבי, "במקרים רבים בהם התפתחו אירועי אלימות והפעלת אמצעי לחימה לאורך הגבול, נפגעו מחבלים רבים על ידי חיילי צה"ל. החיילים והמפקדים מצוידים בכל הכלים ובהוראות פתיחה באש חדות וברורות. כל טענה אחרת משוללת כל יסוד והיא אינה אלא שקר מוחלט. כל חייל הניצב בפני איום וסכנת חיים, בשגרה או בלחימה, רשאי, צריך ומחויב לפעול בחדות, לחתור למגע ולסכל את האיום".

עוד אמר הרמטכ"ל: "בשדה הקרב שורר ערפל, התרחשויות פתאומיות וחיכוך ואין אפשרות לצפות כל אירוע. ההחלטות מתקבלות במהירות ובתנאים מורכבים ולא ניתן להימנע מטעויות. מסיבה זו ותוך גילוי מנהיגות ודוגמה אישית, המפקדים נמצאים לפנים. מפקדי צה"ל לא שולחים חיילים לקרב – הם יוצאים איתם ומובילים אותם! גם באירוע זה המח"ט והמפקדים הובילו מלפנים – ושהו עם החיילים בקו המגע עם האויב".

"לא נבטיח אפס שגיאות, אך אנו מחויבים למאמץ קבוע של תחקור ושיפור", אמר. "ארגון מצוין אינו חף מטעויות אבל מקיים תהליך למידה יסודי. זוהי חובתנו למקצוע, לביטחון, לחברה הישראלית, להורים, למשפחות ומעל לכל – לחיילים".

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. תחגגו על פנסיות שמנות כשבחורינו בקבר גנץ כוכבי בנט לפיד מנדלבלט ליברמן וכו' פפפווו

    כספכם לבריאות רק לבריאות

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב