הגרש"מ עמאר בפסק: "הלובש טלית קטן מניילון אינו יוצא ידי חובה"

 בשיעור שמסר מרן הראש"ל הגרש"מ עמאר שליט"א רבה של ירושלים בעיר נתיבות נשא דברים בחשיבות מעלת מצוות ציצית. 
בדבריו פסק הראשון לציון כי בלבישת טלית מניילון לא יוצאים ידי חובת מצוות טלית

בשיעור שמסר מרן הראש"ל הגרש"מ עמאר שליט"א רבה של ירושלים בעיר נתיבות נשא דברים בחשיבות מעלת מצוות ציצית.
בדבריו פסק הראשון לציון כי בלבישת טלית מניילון לא יוצאים ידי חובת מצוות טלית.

"יש היום הרבה לובשים ציצת של ניילון. שאל אותי אחד, הוא רוצה לתרום לצבא עשרת אלפים גופיות כאלה מניילון. כתבתי פסק שזה לא חייב בציצית". אמר רבה של ירושלים והוסיף:  "יש שמחייבים וגם המחייבים אומרים שלא לברך עליו, כי אליבא דאמת זה לא נקרא בגד ולא יוצאים ידי חובה.

בגד של פשתן או כותנה, או צמר גפן, כל אלה יוצאים ידי חובה אבל יש מחלוקת בראשונים, לפי רוב הראשונים יוצאים בטלית שהיא צמר או פשתים". אמר הראשון לציון.

"היום עושים רק צמר. אבל אם זה צמר גפן או כותנה או משי או כל הדברים האחרים, נוצה של עיזים, צמר גמלים, יוצאים רק מדרבנן, וכך פוסק מרן באור החיים".

בדבריו הוסיף הגרש"מ שלשיטת האשכנזים יוצאים ידי חובה "הרמ"א פוסק להקל שגם שאר המינים חייבים מהתורה. באמת חכמי אשכנז, אני למדתי אצל גדולים שהם תלמידיו המובהקים של החזון איש והיו כולם לובשים טלית קטן מכותנה, כנראה ראו שגם החזון איש לבש כך. להם זה טוב כי הם סוברים שזה מדאורייתא אבל לנו לא". פסק הראשון לציון ואמר

"אנחנו אם רוצים לקיים מצווה דאורייתא, צריך צמר. אם יש לאדם אפשרות לקיים מצווה מדאורייתא או מדרבנן מה יעדיף?. ודאי עדיף דאורייתא. פעם היו לובשים טלית גדול משי וב"ה היום זה יתבטל, וגם זה צריך לבטל שכולם ילבשו של צמר וכך נזכה לשמור לקיים ולעשות". אמר רבה של ירושלים בשיעור בעיר נתיבות.

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. "לכל יהודי יש קשר ואחיזה ביהדות, כשם שדלי הנופל לתוך באר עמוקה אפשר להצילו מהתהום, כל עוד הוא קשור לחבל, גם אם החבל דק, כך בכל יהודי יש חבל שבאמצעותו אפשר להעלותו ולחברו ליהדותו." רבי ישראל מרוז'ין

    "לכל יהודי יש קשר ואחיזה ביהדות, כשם שדלי הנופל לתוך באר עמוקה אפשר להצילו מהתהום, כל עוד הוא קשור לחבל, גם אם החבל דק, כך בכל יהודי יש חבל שבאמצעותו אפשר להעלותו ולחברו ליהדותו."

    רבי ישראל מרוז'ין

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב