הגר"ש בעדני יוצא נגד תופעת אכילת צולנט בליל שישי

הגר"ש בעדני בשיחה לתלמידי ת"ת מאור ישראל דרכי אליעזר: "כואב לי ששורפים את ליל שישי באכילת הצולנ'ט"

זקן חברי מועצת חכמי התורה הגר"ש בעדני שליט"א התבטא בחריפות נגד התופעה המוכרת בקרב בני הישיבות של אכילת הצולנ'ט בליל שישי.

את דבריו אמר הגר"ש בעדני במהלך ביקורם של תלמידי כיתות ח' בתלמוד תורה מאור ישראל – דרכי אליעזר בראשות הרה"ג הרב שלום פרץ ובנשיאות רבה של אלעד הגר"מ מלכא שליט"א במעונו.

"זה מרגש לראות שהתלמידים שולטים בחומר, העיקר זה תמיד לחזור ולשנן, כתוב במשנה באבות כל השוכח דבר אחד ממשנתו מעלה עליו הכתוב כאילו מתחייב בנפשו, שנאמר "רק השמר לך ושמור נפשך מאד פן תשכח את הדברים אשר ראו עיניך". למה עד כדי כך, מי ששוכח מתחייב בנפשו?, משום שיש לך אפשרות לחזור על החומר, כשיש לך אפשרות לא לשכוח ואתה לא עושה, יש עליך תביעה". אמר הגר"ש והוסיף.

"אני שומע שיש תופעה היום של בחורי ישיבות שאוכלים חמין בליל שישי, כל כך כואב לי לשמוע על זה", התבטא מרן.

"הולכים לחמין, מה זה, צריך לנצל זאת לתורה, לשבת ללמוד, במקום זה יושבים בכל מיני מקומות, אומרים כאן יש חמין טוב. ליל שישי תמיד היה מוקדש ללימוד תורה, לחזור על החומר, היינו יושבים וחוזרים על הלימוד, הרב שך זצ"ל היה בא לראות מה יש לנו לאכול בליל שישי, אז הוא ראה שיש קפה, אז הוא ביקש שילכו לקנות חלב שיהיה לנו גם חלב שנלמד בחשק יותר.. אבל לשבת לאכול חמין, לשרוף את הלילה, כואב לי מאד", אמר זקן חברי מועצת חכמי התורה, ובירך את התלמידים בהצלחה בעלייה בתורה ויראת שמיים לקראת כניסתם לישיבות קטנות בשנה הבאה.

התלמידים ביקרו אף במעונם של הגר"י רצאבי פוסק עדת תימן והגר"ש שטיינמן מראשי ישיבת אורחות תורה שבחנו את התלמידים ובירכו אותם להמשך עלייה בתורה ויראת שמיים.

בסיום הגיעו התלמידים לציוניהם של גדולי הדורות מרן החזון איש ומרן הרב אליעזר מנחם מן שך זצ"ל בבית העלמין פונבי'ז בבני ברק, להעתיר בתפילה הן לקראת בחינתם וכניסתם להיכלי הישיבות הקטנות, והן על המצב נגד גזירות הממשלה של עקירת התורה.

התלמידים זעקו בתפילה המיוחדת שתוקנה ע"י נשיא מועצת חכמי התורה מרן הגר"ש כהן שליט"א וגדולי ישראל לשעת פתיחת ההיכל ובכל עת ומופצת ע"י הידברות.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *