הדיון השני במשפטו של ראש הממשלה החל היום

עו"ד פטמן: "לאדם רגיל אין אפשרות לממן תיק כזה"

הדיון השני במשפטו של ראש הממשלה נתניהו מתקיים היום בבית המשפט המחוזי בירושלים.

ראש הממשלה עצמו, ושאר הנאשמים שאול ואיריס אלוביץ ונוני מוזס – קיבלו פטור מהתייצבות. אך למרות הכל אלוביץ בחר להגיע.

הדיון עצמו אמור לעסוק אך ורק בדיווח של הפרקליטים המייצגים את הנאשמים, בהתקדמותם בחומרי החקריה וכפועל יוצא בקביעת זמני הדיונים הבאים שיעסקו דיוני ההוכחות.

בדיון הראשון טענו כזכור סנגוריו של נתניהו כי לנוכח היקף חומרי החקירה, הם לא יהיו ערוכים לתחילת שלב ההוכחות לפני ינואר 2021 לכל המוקדם.

ליאת בן ארי התובעת, טענה מנגד כי "אם היום מתחילים לקרוא את חומר החקירה הייתי אומרת שצריך שלושה ארבעה חודשים, אבל התיק הזה לא נולד היום".

בשל מגפת הקורונה יש הגבלה על מספר המשתתפים באולם, ולכן רק נציג אחד מכל אחד מהצדדים יוכל להשתתף בדיון.

עו"ד מיכה פטמן, מבכירי הפרקליטים בתחומו הודיע בשבוע שעבר כי הוא פורש מייצוגו של נתניהו בתיקים בעקבות החלטת ועדת ההיתרים לא לאשר לראש הממשלה לקבל מימון לצורך הגנתו המשפטית.

בראיון אמר כי: "הסיבה היחידה שאני פורש היא סוגיית המימון – החלטת היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, לא לאפשר לראש הממשלה מימון.

אדם פרטי לא אמור לגייס או לשלם מכיסו על הייצוג המשפטי, במיוחד כשהמדינה תוציא לפחות 30 מיליון שקל על המשפט הזה. ראש הממשלה לא ביקש כסף ציבורי. אם היה מבקש כסף ציבורי – זה היה סיפור אחר. אם היה מבקש כסף ציבורי, זה באמת היה עלול להיות בעייתי.

לאמידות ראש הממשלה אין קשר. לאדם רגיל אין אפשרות לממן תיק כזה.

נכנסתי לתיק הזה בעיניים פקוחות, ידעתי שיש סוגיית מימון. בשיחתי האחרונה עם ראש הממשלה נאמר לי שיש עורכי דין שמסכימים ויכולים לעבוד תמורת דחיית התשלום. הבנתי ואמרתי שאיני יכול".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *