הדלקה אחת ו-16 אלף חוגגים: כך נערכת המשטרה להילות רבי שמעון בר יוחאי

הגבלת מספר המבקרים ל-16,000, בכל רגע נתון, תבוצע באמצעות חלוקת/מכירת כרטיסי נסיעה לאירוע ע"י משרד התחבורה, *הכרטיסים מאפשרים הגעה באמצעות תחבורה ציבורית לאתר ושהיה של עד 4 שעות במתחם הקבר*.

משטרת ישראל משלימה בימים אלה את הערכותה לקראת הילולת הרשב"י במירון שתתקיים בל"ג בעומר בימים רביעי וחמישי, יז'-יח' באייר תשפ"ב (18-19/5/2022).

השנה יערך האירוע בהתאם להמלצות הביניים של ועדת החקירה לאסון מירון, שאומצו על ידי הממשלה, שעיקריהן: הגבלת כמות החוגגים במתחם הקבר, בכל רגע נתון במהלך ההילולה ל-16,000, וקיום הדלקה אחת בלבד.

הגבלת מספר המבקרים ל-16,000, בכל רגע נתון, תבוצע באמצעות חלוקת/מכירת כרטיסי נסיעה לאירוע ע"י משרד התחבורה, *הכרטיסים מאפשרים הגעה באמצעות תחבורה ציבורית לאתר ושהיה של עד 4 שעות במתחם הקבר*.

לא תתאפשר הגעה רגלית לאתר ולא ברכבים פרטיים. יש להיצטייד בכרטיסים מבעוד מועד.

אוכלוסיות מיוחדות ובכללם משפחות נספי האסון יקבלו היתרי שהיה מיוחדים מהמשרד לשירותי דת, ובלבד שכמות המבקרים באתר לא תעלה על 16,000 בכל רגע נתון.

תושבי הישוב מירון ואורחים לא יהיו זכאים לכניסה למתחם הקבר אלא אם יצטיידו בכרטיס נסיעה או היתר מיוחד של המשרד לשירותי דת.

ארועים משניים במתחם מירון מחייבים אישור מטעם הרשות המקומית, בכל מקרה אין להדליק מדורות בכל מתחם מירון ובשטח היערות הסמוכים.

הגבלות על הגעה למתחם הקבר יחלו כבר ביום ראשון (15.5), מיום זה לא תתאפשר הגעה עם כלי רכב פרטים לישוב מירון,* הבאים ברכבים פרטיים ידרשו להחנותם בחניון ייעודי מחוץ לישוב ולהיכנס רגלית, לרשותם של נכים ומוגבלים יועמדו הסעות מטעם "עזר מציון" מהחניון אל מתחם הקבר וחזרה.

החל מיום שלישי (17.5) בשעה 22:00 יכנסו ההגבלות על כמות השוהים במתחם הקבר לתוקף, כל השוהים במתחם הקבר ידרשו לצאת ממנו, וכל כלי רכב פרטיים שימצאו בחניון הסמוך לישוב ובחניות לא מוסדרות – יגררו על חשבון בעליהם*.
בכל מתחם הישוב מירון בשעה זו ישארו רק תושבי הישוב ואורחיהם ותנועת כלי רכב פרטיים תיפסק.

ביום רביעי בבוקר יחלו ההסעות בתחבורה הציבורית להביא את המבקרים למתחם הקבר. סדרנים מטעם מפיק הארוע יחלקו צמידים לבאים לאתר על מנת לעקוב אחר שעת הכניסה ולהבטיח שלא ישהו באתר יותר מ-4 שעות. נציגי מפיק הארוע יספרו את כמות הנכנסים והעוזבים את האתר על מנת להבטיח כי תישמר ההגבלה על כמות השוהים באתר, *תנועת ההסעות אל האתר תיעצר אם מספר השוהים יגיע ל-16,000.*

הציבור נדרש לאחריות וערבות הדדית ולצאת ממתחם הקבר בהתאם לשעות הרשומות בכרטיס. וזאת על מנת לאפשר לכלל החוגגים שהצטיידו בכרטיסים לממש את זכותם להגיע למתחם הקבר.*

הגבלה נוספת תחול על כמות השוהים בציון עצמו, יש לקצר את השהות ולהתחשב בשאר המתפללים.

בתוך מתחם הקבר, בחניונים ובדרכי הגישה לאתר יפעלו אלפי סדרנים, על הציבור לגלות אחריות ולהישמע להוראות הסדרנים והשוטרים.

מטרת הערכות המשטרה היא לאפשר את קיום ההילולה תוך אכיפת התקנות שתוקנו בעקבות אסון מירון, שנועדו לאפשר את קיום ההילולה באופן בטוח ותוך מתן אפשרות למירב המבקרים לבקר באתר הרשב"י.

על מנת להבטיח את קיומו של האירוע במתכונתו החדשה המתוכננת, משטרת ישראל תפעיל מסוק, אמצעי תצפית, רחפנים ,טרקטורונים, רכבי שטח, אופנועים ופרשים. כ-8,000 שוטרים ולוחמי משמר הגבול יעבדו מסביב לשעון על מנת לאבטח את מתחם הישוב מירון, היערות והשטחים הסובבים אותו ואת כלל דרכי הגישה.*

הסעות למירון ביום הארוע יצאו מהישובים השונים ברחבי הארץ, *יש להיערך לשהות ארוכה בחניונים ובאוטובוסים, ולהתאזר בסבלנות*. *רכבים פרטיים לא יוכלו להגיע למתחם מירון, בעלי רכבים פרטים יכולים להגיע לחניון אליפלט ומשם לעלות על הסעה*.

כל ההסעות מחייבות כרטיס נסיעה שנרכש מראש ואשר משמש גם כאישור כניסה למתחם הקבר*.

*משטרת ישראל וזק"א יפעילו עמדה לאיתור ילדים/בעלי צרכים מיוחדים שהלכו לאיבוד,* העמדה תמוקם בעליה לכיוון ציון הרשב"י מצד ימין ותפעל החל מיום שלישי ה- 17.5 בשעה 12:00.

בעמדה יחולקו צמידים שעליהם רשום מספרי טלפון של ההורים או המבוגר האחראי כך שבמקרה שילד/מבוגר הולך לאיבוד ניתן לאתר את האחראי עליו בקלות באמצעות הצמיד. *מומלץ לעבור בעמדה ולהצטייד בצמיד.

בנוסף בכל מקרה שבו ילד/מבוגר הולך לאיבוד ניתן להתקשר מכל טלפון למספר 1220 או להגיע לעמדה, מתנדבי זק"א ומשטרת ישראל יפעלו לאיתור הנעדר.

הודעה על שינויים בהסדרי התנועה במהלך ימי האירוע תצא בנפרד.*

טלפונים חשובים:
▪️03-5098000 – קוו מידע יעודי להיללות הרשב"י.
▪️1220– איתור אבודים בשטח המתחם.
▪️110– מוקד מידע ארצי של משטרת ישראל (שינויים בהסדרי תנועה, דרכי הגעה לאירוע)

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *